Alla inlägg den 8 september 2010

Av Tess - 8 september 2010 20:28

Om bara två dagar har jag gjort en hel månad på det nya jobbet. Reflexion, ja att det är otroligt kul och annorlunda, hög intensitet och man kommer verkligen nära dem man jobbar med. Jättekul på alla sätt och vis även när det blir lite knöligt med att gå brevid. Ja det är super på många sätt men svårt när det handlar om att ta över från en som har lite svårt att släppa taget fullt ut.....Men jag ger det tid och tar plats, jag är intensiv och på. Jag har i alla fall oerhört stöd från personalgruppen och bra introduktion och jag saker jag aldrig gjort förut. Nu börjar det bli en picnic att stå framför alla elever och hålla nyhetsresume och föra en dialog. Jag har blivit en jäkel på vad som händer i världen i alla fall. Har lite kruxigt med valet men någorlunda är jag med i det oxå, vilket bådar gott för mitt eget val. Har på skoj tänkt att göra valbarometern på SVTs hemsida. Alla har gjort den och fick märkliga besked vad man är för en...ha ha. I övrigt dras jag med snorighet och rosslighet men pigg i kroppen. Jag har både i går och idag varit ute på morgonkvisten och småjoggat respektive tagit lång prommis. Tyvärr så äter jag väl för mycket så det blir plus minus noll. Det är en kamp med kroppen och den där favvokjolen är en bra måttstock och den är tajt men kan ha den. Många säger till mig att du som tränar såååå mycket har väl inget problem med att hålla vikten. Jodå det har jag, hade jag inte rört mig hade jag rullat fram trots att jag varit någorlunda sjysst i maten. Jag har verkligen en ASdålig grundförbränning och INGEN kan säga när det ska stabiliseras. Allså på en fråga som jag fick häromdagen om hur det går efter när man har gått ner sin vikt så är livet inte picnic bara för att man fått en fin figur. Man får SLITA HUND jävligt länge. Så jag får GNETA på, varannan dag jogging och varannan prommis och en dag utan något alls och därutöver helst 3 pass styrketräning men där är jag inte just nu. Jag är på med nöd och näppe 1-2 styrke pass och det tär på. Sen har jag skalat bort den träning jag tycker är tristast och fokuserar på rygg, axlar, bröst och ibland tricep och mage. Summerat jag har skalat bort bicep, hatar bicep just nu..spott och fräs över det. Så ser det ut. Ändå vill kroppen expandera och då fattar man ju hur förbränningen ser ut. Jag äter normal mat numera eftersom jag äter på jobb. Äter dock inte pasta och ris men i dag var det linssoppa och nybakat bröd det åt jag. I morgon är det fisk och då blir det fisk och sallad. Äter inte potatisen men kan äta nybakt bröd till frukost för det finns det där. Så kosten är mer normal men med mycket grönsaker och jag försöker att begränsa svåra kolhydrater men är svag för bröd så det blir det.  Nu ska jag börja slå in paket för på fredag har jag en 8 åring som fyller år. Det lär bli en helg fylld med kalas.

Ciao


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards