Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Att pröva nya saker är alldrig försent

Av Tess - 21 juni 2010 21:00

Egentligen är jag fullständigt slut efter 9 timmar på jobbet i dag. Men jag kännde att jag ville dela med mig av min nya erfarenhet. Jodå idag hade jag anmält mig till ett löpteknikpass, åkte dit tvärslut och när jag såg de andra slanka strömlinjeformade deltagarna tänkte FAN jag skiter i det här. Men icke. 1 timmes crosscountry träning i löpningsformat med olika tekniker och tänka på träning hur man springer effektivt på olika sätt. Så nu har jag lärt mig att skippa i olika hastigheter..eller vad det nu heter, planera intervaller, planera att vädra ur mjölksyran för att få ur mer ur kroppen...sen slogs vi naturligtvis med myggen i skogen det var en kamp bara det. Detta skulle min kusinvitamin läsa..I allla fall var det skitkul gruppträning och det var peppande som fan och gav mig mersmak. Må vara långsam en seg är jag, som tuggummi. Ja hade någon sagt detta till mig för ett år sedan hade jag dööttt av skratt. Det är instruktörens förtjänst som mer eller mindre tjatat med mig för hon sa att hon sett att detta skulle passa min person...Ja och tänka sig att det gjorde det. Jag är helnöjd om än lite mera mör i benen för det var mycket specifik benträning i olika format. Så i morgon blir det bara styrketräning..haha. Det var bara ett av dagens bästa intryck. På jobbet är det tunga dagar som man ska igenom. Har ljus i tunneln..tjolahopp!

 
 
ulla

ulla" title="http://bloggplatsen.se]ulla[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]ulla[/url]

23 juni 2010 15:23

Gud vad du är duktig o proppfull av energi!!

http://singoalla bloggplatsen.se

 
Ingen bild

thean

2 augusti 2010 10:00

Vad är det för ett pass, lät intressant. Går det fler gånger? Hoppas allt är bra med er! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 8 september 2010 20:28

Om bara två dagar har jag gjort en hel månad på det nya jobbet. Reflexion, ja att det är otroligt kul och annorlunda, hög intensitet och man kommer verkligen nära dem man jobbar med. Jättekul på alla sätt och vis även när det blir lite knöligt med at...

Av Tess - 5 september 2010 19:39

Intensivt veckoslut kantat av förkylning. I fredags var vi på bäverjakt ute i buschen, fan vet var vi var någonstans. Jodå jag vet på ett ungefär men vet inte hur jag ska förklara det mer än att vi var vid en sjö i buschen nära Torsåker. Jag och alla...

Av Tess - 1 september 2010 18:08

Hejsan hoppsan efter påtryckning på min blogg om min vardag så ska jag göra ett nytt ryck med skrivanden. I ärlighetens namn har jag haft så mycket på mitt nya jobb och då menar jag intryck, intensivitet så jag har varit så slut i huvudet så jag har ...

Av Tess - 16 augusti 2010 20:28


   Vaknade när klockan ringde i morse 05.50 och var döende trött. Har sovit som en kratta och nästan inget. Tankarna och pirret for i magen inför dagens jobbstart. Kyligt i huset då temperaturen ute gått ner avsevärt. Satte mig i soffan och tittade...

Av Tess - 15 augusti 2010 08:39

Verkligheten kommer i kapp en hur man än beteer sig. Kom på att jag var sugen på att blogga i dag, har ju pausat en tid pga orkeslöshet. Nu är frågan om jag har några läsare, kanske, kanske inte men jag skriver mest för mig själv. 1.5 månads tystnad ...

Ovido - Quiz & Flashcards