Alla inlägg under december 2009

Av Tess - 31 december 2009 19:15

Gott nytt år

Av Tess - 30 december 2009 08:59

Reste hem igår och det gick bra bara 1 tim sen men det löste sig bra. Tänk att man för ett ögonblick blir van att leva en annan livsstil än vad vår verklighet är här hemma. I mö var det smidigt med skön temperatur, gröna gräsmattor visserligen gråregn men ändå praktiskt och skönt. Chocken när vi kom hem var att fasiken vad mycket snö och hur kallt är det inte då. Hutter. Fina vänner hade satt på braskaminen så den hade börjat värma vårt kylda hus. Dessutom blev vi hämtade i Gävle eftersom vi missade anslutningen till Sandviken. Supertrötta i går så vi gjorde det nödvändigaste. Tjejerna snudd på grät sit till sömns av mega trötthet och av längtan efter sina kusiner och farmor. Jag stupade i soffan efter att ha delat en OLW ostbågspåse med maken. Sovit säkert 10 tim tillsammans med barnen. Maken vet jag inte när han kom i säng. Han satt uppe i vanlig ordning. I dag ska vi fundera på nyår och jag tror vi blir hemma. Orkar inget annat. Behöver bli uttråkad nu så jag pallar jobba på måndag. Fast i sockerträsket är jag så det skräller om det. Äter godis varje dag och annat gott. Visserligen rör jag mig men det sätter sig på kroppen. Kläderna klämmer en smulam. På söndag ska jag dra på igen, ur detta. Har bara inte bestämt vilken väg jag ska ta. Helfart med soppa eller halvfart och dra ner. Jag måste ur skiten i alla fall och det kommer bli hårt men ett nödvändigt måste. Ska strax dra på träningskläderna och dra till gymet första gången på 1.5 vecka. Inte alls lust men ska det för att komma igång. Ska dit i alla fall och sen får vi se vad jag gör där. Nu ropar tjejerna på mer frukost. ciao

Av Tess - 28 december 2009 10:54

sista beachjoggen i år.

Av Tess - 27 december 2009 21:15

Sitter just nu hemkommen från en bio upplevelse i Malmö på deras största biograf som rymmer ca 700 pers. Har förärat mig med filmupplevelsen AVATAR i 3D format vilket inte alla biografer visar i synnerhet inte de som vi bor nära hemma. Fantastisk film med grymma miljöer och effekter. Helt tagen och det var nästan så det slår Sagan om Ringen Trilogin eller är jämbördigt. 3D upplevelsen gjorde att man var med på djupet och duckade mellan varven av både träd och grenar. Skithäftig upplevelse rent ut sagt! Avslutade med burgare på McD. Gott! Tjejerna har haft en farmorkväll och blivit borskämda och ätit glass, chips och kollat IDOL. De verkade helnöjda!!!


Juleveckan här i Malmö har gått jäkligt fort, i morgon är sista dagen sen bär det av med tåg hemmåt till kylan och snön tror jag. Ja enligt väderrapporten ska vi få bortåt 20 minus. USCH. Ska passa på att köra en havsjogging i morgon för sen lär det dröja med utomhus jogging för min del en tag framöver. Har verkligen svullat här nere och inte alls tänkt på vad jag stoppat i mig. Det har visserligen resulterat i att jag är fast i sockerträsket och dumma kolhydratsträsket. Men man ska ha något att brottas med när man kommer hem och gör jag inte det får jag STORA Problem med mina kläder och den tänker jag inte göra alls. Gillar mina kläder. Har kläder jag måste komma i som blev sabbade i och med graviditeten. I morgon ska jag göra en sista tur på stan och sondera vad som finns i klädväg. Hittils har jag handlat till barnen och inte hittat något av värde för mig. Kanske är jag en smula kräsen. Det jag egentligen letar är en stass som man kan ha på fest och bröllop. Det finns jättefina stasser till nyår men inte de färger jag vill ha. Jag vill inte vara svart, silver, guld eller beige. Jag vill vara orange eller röd eller liknande. Ja hittar jag inget så gör jag inte det. Nu ska jag och maken smälta denna upplevelse. AVATAR blir en film vi köper för att ha hemma sen. Den vill vi se igen. Vi är helnöjda och ska göra en repris på denna alltså försöka gå på bio lite oftare än vad vi gör. Nu ska vi inte vänta 4 år. Ciao från biofolket i MÖ!

Av Tess - 26 december 2009 11:59

stormjoggen t havet

Av Tess - 25 december 2009 20:36

tingeling tjejer

Av Tess - 24 december 2009 22:37

Ja då var årets julafton avklarad. En dag med ömsom lugn och ömsom stress och intensivitet. Började i alla fall dagen med maken då vi joggade ner mot havet. Fick parera för en del isfläckar men det är ju ändå bättre löpmöjligheter här än hemma just nu.  Superjobbigt men ändå trevligt. Maken hade rappa ben och låg ca 200m före hela tiden utom på slutet när jag repade mig. Ca 5 km kunde vi stoltsera med och frisk luft från havet kännes fräscht i lungorna. Vi gjorde oss vackra jag och tjejerna och sen lämnade vi farmors lya för maken och hon skulle göra klart sista fixet. Vi tre tjejer gick hand i hand ner på stan och utforskade lite julpynt som smyckar staden, träd med paket, ljus slingor, vi letade efter tomten men han var borta i dag*matade renar * stod det på plakatet. Vi åt en city jul lunch på Mc donalds vilket känndes märkligt men kul. Tjejerna och jag mös i fulla drag. Väl hemma så var det mesta klart och vi väntade och väntade på att de andra skulle komma. Sen lagom till Kalle Anka var huset fullt i folk. Drag med 4 barn och 8 vuxna. Maken gick och handlade tidiningen och kort därefter kom Tomten till barnens lycka. De köpte skådespeleriet för de har ju fantasi. Cornelia fnissade lyckligt och tyckte tomten hade pappas röst. ha ha. God mat har det frossats i så klart och goda karameller. KÄnns som viktresan gjort ett raskt kliv uppåt. Skit det samma! Alla är helnöjda efter dagen och efter alla julklappar. Nu väntar jul Blund om en stund. TAck för i dag alla nissar. Det var himla trevligt!

Av Tess - 23 december 2009 09:39

Jaha efter 12 timmar med 5 timmars försening var mardrömmen över och vi kunde äntligen stå på malmöitisk mark. I Gävle var tågena sena pga kylan så vi kom försent till Stockholm. I ett hav av männniskor som kommit för sent till Centralen i huvudstan fanns vi och skulle lösa nya biljetter på jävligt kort tid samtidigt som vi skulle hitta rätt plattform. Japp vi kom med ett tåg men fick inga platsbiljetter så enda alternativet var att åka tåg men utan platser eftersom alla tåg till MÖ var fullbokade. Klev på 12.45 med STÅ plats med väskor och 2 barn. Öken. Vi hade inget val. Satt på golvet i stort sett hela vägen. SJUKT galet. På vägen stod vi stilla massor pga frysna växlar, någon leding som ramlat ner etc så kl 20.40 var vi malmö. Mörbultna och dana. Men jul ska det bli. Ja vi är slitna som fan det är helt klat. Ett långt klagomail ska jag skicka till SJ som inte ens bjöd på fika till oss alla som satt på golvena i tåget. I perioder fungerade inte alla toaletter heller och strömmen gick ner när vi stod stilla då kunde man inte få varmt och dricka. Nu ska julstöket börja,,handla mat och julespriten och sista julklapparna. Det blir jul i alla fall...Ciao från Malmö

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards