Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

En glad helg och en lång ledighet

Av Tess - 13 juni 2010 20:47

Helnöjd med ännu en helg och en långledighet med mycket mys med barnen och aktiviteter. Sitter här i soffan och summerar och kommer fram till att ledigheten har varit härlig och jag har kommit närmare tjejerna. Den lilla tjolantan har varit väldigt pappig och varit otroligt moppsig mot mig och tvärs emot. Nu är det mamma som gäller och hon är dö gosig. Skönt att ha varit med storfia oxå hon har så roliga åsikter om livet och det går inte att lura henne inte. I går hade vi hemlig fest för kompis K som fyllde 50 år. Vi var 50 pers som fixat och donat och grejat med mat förutom hans fru. Det var orkester bestående av maken med flera, långbord och sång och fest till i morse.  Födelsedagsbarnet överraskades med ett besök av storstilad entré på altanen av Tomas Bolme som är i trakterna för ett lustspel och en sång avfyrades till komp. Praktiskt taget 90 procent på festen var musiker i någon form. Sen var det god mat och dans och mera levande altan musik. Tur de har en jättestor inglasad altan. Utanför öste regnet ner vill jag lova, det öste faktiskt hela dagen. Mätte upp till 45 mililiter och det är mycket alltså 4.5 deciliter..slipper ju vattna blommorna. Alltid något. I dag vaknade jag bakis, en ovan känsla. Drog på mig joggingskorna och gav mig ut för att börja förbränna skiten så jag fick börja må bra igen. Tog sin lilla stund att kava runt rundan, väldigt lång tid faktiskt men väl hemma började livet att spira efter en god lunch. Har drönat en hel del i trädgården i sol diset, skönt! Ja det har verkligen varit givande. Nu ska jag boka Kolmården inför sommarens semester. Ser framemot detta. 6 veckors arbete framför en innan semstern. Bara att tuta och köra och hålla i ratten.....Here we goes...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 8 september 2010 20:28

Om bara två dagar har jag gjort en hel månad på det nya jobbet. Reflexion, ja att det är otroligt kul och annorlunda, hög intensitet och man kommer verkligen nära dem man jobbar med. Jättekul på alla sätt och vis även när det blir lite knöligt med at...

Av Tess - 5 september 2010 19:39

Intensivt veckoslut kantat av förkylning. I fredags var vi på bäverjakt ute i buschen, fan vet var vi var någonstans. Jodå jag vet på ett ungefär men vet inte hur jag ska förklara det mer än att vi var vid en sjö i buschen nära Torsåker. Jag och alla...

Av Tess - 1 september 2010 18:08

Hejsan hoppsan efter påtryckning på min blogg om min vardag så ska jag göra ett nytt ryck med skrivanden. I ärlighetens namn har jag haft så mycket på mitt nya jobb och då menar jag intryck, intensivitet så jag har varit så slut i huvudet så jag har ...

Av Tess - 16 augusti 2010 20:28


   Vaknade när klockan ringde i morse 05.50 och var döende trött. Har sovit som en kratta och nästan inget. Tankarna och pirret for i magen inför dagens jobbstart. Kyligt i huset då temperaturen ute gått ner avsevärt. Satte mig i soffan och tittade...

Av Tess - 15 augusti 2010 08:39

Verkligheten kommer i kapp en hur man än beteer sig. Kom på att jag var sugen på att blogga i dag, har ju pausat en tid pga orkeslöshet. Nu är frågan om jag har några läsare, kanske, kanske inte men jag skriver mest för mig själv. 1.5 månads tystnad ...

Ovido - Quiz & Flashcards