Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

DAX att bruka lite allvar i livet efter sus och dus!

Av Tess - 15 augusti 2010 08:39

Verkligheten kommer i kapp en hur man än beteer sig. Kom på att jag var sugen på att blogga i dag, har ju pausat en tid pga orkeslöshet. Nu är frågan om jag har några läsare, kanske, kanske inte men jag skriver mest för mig själv. 1.5 månads tystnad på bloggen handlar om trötthet och prioriteringar. Jobbat och slitit och varit ganska initativlös, intensiv och väldigt kort semester där mestadels av tiden varit på resande fot(hallstahammar, kolmården, malmö, rörvikscamping på 16 dgr) och denna vecka hemma,  har försökt att njuta och skaffat input i batterierna så gott det går. Man känner att kroppen, själen hade behövt en ytterligare vecka för att bara vara....en hemma vecka men icke det. Kommer att sakna att vara med min familj jag njuter av att vara alla hemma...det känns som cirkeln är sluten när vi är tillsammas, vi fyra.

Nåväl i morgon börjar det men för min del inte med ångest över att åka till jobb och gruva sig, och det känns ju fint att säga. Det nya jobbet väntar på  mig och det känns pirrigt. Jag slängs in i en ny lejonkula helt novis om vad mitt egentliga uppdrag går ut på. Grova drag har jag men hur fan gör jag det? Men det är ju det som är utvecklande. Känns märkligt att inte vara myndighetsryttare i morgon, efter 14 långa år. Jag har inte den där högen som väntar, telefonen som ringer ner en och spontanbesöken i receptionen..just nu känns det väldigt skönt. Nejdå det enda jag vet om morgondagen är 8.30 och har ingen aning om vad som ska hända, ska jag var på plats 1 km från mitt hem. Tror jag går eller tar cykeln..haha. Känns lyxigt. Ska fundera ut något finurlig presentation av mig som jag tänkte ge eleverna på stället. De vill nog veta och ska få veta. Ska bjuda dem på ett av mina skelett i garderoben och det är att jag socker knarkar och försöker att bryta mitt senaste djupa återfall och hur kämpigt det är och är fd matmissbrukare. Jag är ju en helt vanlig dödlig jag med men min kamp lixom de är med sina vanor, beroenden och beteenden. Det gör att man kan mötas på ett annat plan i skapandet av en relation mellan två. Ska ut och dra i gång kroppen om en stund, även i dag ska kroppen fasas in i det normala livet. Semesterkilona ska bort, japp har gått upp i ljusets hastighet och min favvo  kjol sitter ÅT! Mina kilon sätter sig på rumpan direkt och sen klämmer det. I dag bryter jag inte bara min dygnsrytm utan jag ska bli duktig med mina 5 mål mat och ge kroppen näring och inte bukfylla. I dag ska jag bli normal och inte kränga, jag ska klippa kolhydraterna i alla fall de fula, vita och sockriga. Känns förjävlig denna kamp men jag gillar min kropp bara några få kilon tillbaka så kjolen känns fin och där kan jag stanna. Men jag vet att detta blir en kamp och hjärnan vill annat, den blir så inställd på att leva med kickar från mat men det gäller att lösa det där. Jag börjar i dag. Laga mat och jogging står på schemat i dag och kväll ett lightare pass på gymet för att komma i gång och dra i maskinerna...Livet är ett äventyr och man ska ta en dag i sänder. Jag undrar just om jag kan leva efter detta. Det återstår att se. Ciao!

 
 
Lena

Lena

15 augusti 2010 09:09

Jag är kvar :) Du fixar brytningen galant denna gången också! Tror på dig till 100 %. Själv tål jag inte de vita kolhydraterna längre, och det är jag så otroligt tacksam för. Tänkte på det efter jag kom hem från Maxi igår: inte en endaste sekund som jag var därinne hade jag en tanke på att köpa något som var onyttigt. Snacka om förändring! Tidigare var det ju det som var "målet" även om jag kamouflerade det med att behöva handla vanlig mat. Så BEFRIANDE!! Kramar i massor (när kommer du till Göteborg och hälsar på?)

http://zitalena.blogspot.com

 
Ingen bild

Maggan

15 augusti 2010 09:35

Hej på dig!
Jag har saknat dig och dina inlägg jättemycket...
Är jätteglad för att tystnaden är bruten :)
Hoppas att det går bra för dig på nya jobbet och att du kommer att trivas.
(Underbart med promenad/cykelavstånd)

 
Ingen bild

ulla

15 augusti 2010 10:23

Heja Tess! Visst kan du fixa detta - strukturerad o envis som du är...
Lycka till nu med nya jobbet !!
Puss kram

 
Ingen bild

C

15 augusti 2010 14:45

Hej tjejen. Underbart att Du och Din blogg är på G! Jag skickar en energikick!! tvekar inte en sekund på att du klarar detta galant. Du är så målmedveten och har ett suveränt "djävlaranamma" KRAMEN till Dig

 
Ingen bild

Lina

15 augusti 2010 16:16

Go for it!
Jag startade idag med samma kamp så vi kanske ska återgå till pushningen ett tag framöver som förr!?
puss

 
Linda

Linda

15 augusti 2010 19:34

Klart vi är kvar!

http://www.detblirvaddetblir.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 8 september 2010 20:28

Om bara två dagar har jag gjort en hel månad på det nya jobbet. Reflexion, ja att det är otroligt kul och annorlunda, hög intensitet och man kommer verkligen nära dem man jobbar med. Jättekul på alla sätt och vis även när det blir lite knöligt med at...

Av Tess - 5 september 2010 19:39

Intensivt veckoslut kantat av förkylning. I fredags var vi på bäverjakt ute i buschen, fan vet var vi var någonstans. Jodå jag vet på ett ungefär men vet inte hur jag ska förklara det mer än att vi var vid en sjö i buschen nära Torsåker. Jag och alla...

Av Tess - 1 september 2010 18:08

Hejsan hoppsan efter påtryckning på min blogg om min vardag så ska jag göra ett nytt ryck med skrivanden. I ärlighetens namn har jag haft så mycket på mitt nya jobb och då menar jag intryck, intensivitet så jag har varit så slut i huvudet så jag har ...

Av Tess - 16 augusti 2010 20:28


   Vaknade när klockan ringde i morse 05.50 och var döende trött. Har sovit som en kratta och nästan inget. Tankarna och pirret for i magen inför dagens jobbstart. Kyligt i huset då temperaturen ute gått ner avsevärt. Satte mig i soffan och tittade...

Av Tess - 28 juni 2010 22:14

Är en i en dålig period på fler sätt än ett. Längtar efter semester och tycker det är tufft att jobba just nu. Solen steker och det känns verkligen som man missar sommaren och att jag kommer rakt in i hösten. Semestern känns oändligt långt borta och ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards