Alla inlägg under oktober 2009

Av Tess - 29 oktober 2009 21:32

Två stygga dagar på jobb har slukat min kraft fullständigt. Galet vad märkliga saker och situationer man möter både hotfulla, glädjefulla och sorgsamma. I går var en mycket tuff dag som smärtade i hjärtat, men jag avslutade den kanon bra. Jag utmanade mig själv genom att gå på ett danspass i med inriktning street, hiphop och någon form av touch av vanlig Jazzdans. Ja det var skitkul helt enkelt och jag körde järnet. Var som att vara på krogen fast i träningskläder och musiken helt i min smak, *party*. Kul, kul vill mera men det får bli om maken skulle råka vara ledig en onsdag men mest troligen inte. Men man får njuta av det man får uppleva, här och nu. Kom hem sent från jobb i dag, minstingen har fått sin spruta i dag och det gjorte visst himlans ont så vi får se om det blir biverkningar. Har ju hört flera som haft rejält ont i armen och kännt sig lite rassliga i nån dag. Om allt är skapligt åker vi väg i morgon till sydliga nejder. Jag önskade att jag kunde säga sol och värme och kanarieöarna men det blir bara 17 mil härifrån, ner till mormor och morfar. Var ganska länge sen jag var där och det är dax. Har packat väskorna som står redo inför avfärd i morgon eftermiddag. Gruvar mig för bilresan men det gör jag alltid och det brukra gå bra men det är alltid så med mig att jag gruvar mig. Jag är lite så hemmakär när det väl kommer til kritan. Hemma är skönt på helgerna.  Har packat min och makens joggingkläder, jodå nu ska vi ut på äventyr där jag är uppvuxen. Det ska bli kul. Har kommit på att man hinner se en hel del när man joggar och man tar sig lite överallt. Sen ska vi allt göra av med lite festmat och dryck som ska ätas..har redan börjat i dag tyvvärr. Är lite helg eftersom maken är hemma. Usch men vad fan..sen är det vanliga långveckor fram till jul sp då får man vara så duktig man bara kan. Nu ska jag dröna enstund innan jag ska nanna. Ny dag i morgon som avslutas med kalas. Party Tess säger god natt.

Av Tess - 27 oktober 2009 21:27

 


  I dag har jag inte hunnit med att känna abstiens, kanske för att jag haft häcken full och varit adrenalinstinn av glädje, upphetsning och lyckorus. Har i dag varit på ett lekland, jungelcity, i Gävle med tjejerna. Fantastiskt kul och jag har lekt med dem i flera timmar, klättrat, hoppat, krypit, krälat, ålat i laburinter med en mängd olika hinder om och om i gen och det var så lätt.  Cornelia sa vid ett tillfälle att -mamma vilken tur att du ätit soppor för ryms ju att klättra här. Elvira var bekymmrad vid ett annat tillfälle när vi skulle passera några hinder för att nå ett speciellt mål och hon undrade hur jag skulle komma igenom. Jag sa till Elvira att det här är lätt som en plätt för mamma och ålade igenom som en mask, en glad och lycklig mask utan begränsingar. Ja jag har haft ett lyckorus utan dess like med barnen. I dag fick jag åter känna på hur mycket denna resa varit värd för mig. Jag blir rörd och överväldigad bara jag tänker på det och jag är mig själv evigt tacksam för den tjänst jag gjort mig. Det här är livet ja en verklig gräddfil faktiskt. Jag älskar att leka med dem på detta sätt det är är jag och dem. jag tror pappan blev avis och han ska med nästa gång. Nu sitter jag fullständigt slut efter heldag där, stannat och shoppat vinterjacka på Stadium i storlek 40 (helt sjukt bara det) varit hemma en kortsväng och sen i väg och kutat på löpband 10 min och sen step 45 min. Packat om väskorna för i morgon, gym, jobb och sen har jag faktiskt hör och häpna bokat mig på ett 55 min danspass i Hiphop- street dans. Tänkte vad fan jag ska testa, det gäller att utmana och jag gillar ju dansa så vad tusan och det gäller att passa på när maken är hemma. Nu ska jag softa i soffan, hela min kropp värker av smärta men den är lycklig på väldigt många sätt. Jag ska göra om det här om och om och om igen.

Av Tess - 26 oktober 2009 12:24

Jag visste det att det skulle bli just så här. Gjorde det här i januari, nästan lika dant förutom hungern då som jag hade som bieffekt när jag började soppa. Är så oerhört sockerkänslig har jag insett. Inte för inte man sett ut som man gjort när man var slav under sockret. Mår ganska dåligt för att vara ärlig. Känner mig stingslig, det kryper under skinnet, känns som jag gör jätteyviga rörelser hela tiden precis som jag är jätte NERVÖS eller nått. Det suger i munnen efter sötsaker och stirrar ut äpplena i korgen på jobbet. I morse hade jag absolut kunnat börja soppa på helfart igen, det känndes så i kroppen i alla fall. Men jag har kört på med maten. Har precis ätit sista oxfilén från i lördags, sallad och rödvinssås. Inte illa en nedtrappningsdag som detta. Det värsta är nog att komma hem sen. Kvällen blir en mardröm. Har tänkt att åka och styrketräna ett pass får se om det hjälper något mot min nyfunna nervösa sockerdricks känsla. USCH det är i dag men så gott och illamående jag har haft det i helgen. Det är faktiskt intressant att se vilka livsmedel kroppen reagerar på. Har inte varit så socker hög någonsinn på bara mörkchoklad, vin och nötter eller chokladmousse utan socker. Nåja jag får härda ut dessa dagar till helgen när vi ska hem till hallsta på fest men jag ska hålla mig till mina gränser med vin, choklad och nötter och inget annat. Usch och Fy. Ciao från träsket...

Av Tess - 25 oktober 2009 18:47

Festmåltiden, förrätt, varmrätt och efterrätt  

Jag har verkligen firat min helg i dagarna tre, gjort alla fel man kan göra matmässigt och njutit samtidigt mått jävligt pyton. Det ska på ett vis bli ganska skönt att återgå i morgon till min vanliga diet. Jag är livrädd för abstinensen jag kommer få, det lär jag få efter att ha sockrat hårt och ätit katastrof kolhydrater. Middagen i går blev superlyckad och är helnöjd men min räkbakelse rullade krossade ostbågar, gästerna blev himla förvånade när jag berättade innhållet för de åt glupskt, varmrätten, oxfilé med fylld med pesto, parmesan och parmaskinka och en särskild potatisgratäng var kanon, sen vit och mörk chokladmousse med marinerade hjortron och dessert vin, och sen chokladasken som jag tömde och var vaken hela natten. I dag har jag bara FIKAT kakor, tårta och FIKAT igen och nu äter jag ostbågar till middag..känns hur osunt som helst  men sen dröjer det till JUL. Håller på att förbereda morgondagens matlåda och vilket ställe är bättre att få abstinens på än mitt jobb...bara socialsekreterare som jobbar med missbrukare..hahaha. Har i alla fall varit ute och rört mig varje dag så nått sunt har jag behållt även om magen står i alla hör. Jag har blivit firad av barn och maken med sång och musik och paket sen har jag sjungit singstar med kompisen Å och fikat fikat. Helnöjd. Nu väntar lite vardagsbestyr och sen är det måndag igen. 37 år är man och i sitt livs form konditionsmässigt. Har aldrig haft den här kondisen förut och den kan absolut förbättras men jag är i topptrim orkesmässigt jämfört med vad jag varit. Hallelulija från fest VIKEN

Av Tess - 25 oktober 2009 00:05

Japp inte är jag full eller ont i magen just nu i alla fall men jävligt sockerhög. Har lite känning i tarmen men det är på väg ready to launch. Haft en kanondag med träning, matlagning, fantastisk god middag och det blev super gott och skön kväll och har i perioder varit jätte mätt och stopp i magen men avslutade kvällen sent med film och fyllda chokladpraliner. Vem är socker hög som ett höghus nu..jo jag. Alla sover utom jag. Sitter här och försöker komma på hur jag ska varva ner, kroppen är i ett mega rus. Ska nog se till att inte äta socker efter kl 18 om jag ska kunna sova. Nåja jag ugglar väl in min födelsedag som jag ser redan är..Grattis till mig då, mitt i natten. Nu ska jag och stjärnorna nattvandra i drömmarnas land. Ciao från rusig, busig, sockerhöghus kvinna.

Av Tess - 24 oktober 2009 13:07

Hysteriskt gott

Av Tess - 24 oktober 2009 09:26

Somnade igår med känslan av att vara överfylld med mat. Åt ca 2 dl glass till IDOL, jättegott men sen kom känslan av att vara sprängmätt. Orkade inte ens sitta upp utan la mig i soffan och somnade helt zonika. Sov hela natten till magen började strejka vid 7 men det var bara en mindre strejk. Somnade om till 8.30 skönt. Har nu avverkat frukost med keso ägg te och vatten och lyxade med en rostad macka av grövre rang och marmelad (St Dalfour utan socker). Mår nu skit illa. Ska göra mig redo för att åka till gymet med dottern som ska dansa och jag ska träna loss...skönt det ska bli att röja ur kroppen. Är laddad...förmodligen energi laddad. Ciao från ett grått regnigt regnviken.

Av Tess - 23 oktober 2009 20:51

Ja jag gör verkligen som the royalties..kungligheter firar i dagarna tre. Japp lika bra att börja i dag. Startade dagen med plågsam löpnin på löpbandet i 40 min, efter 27 min var det så smärtsamt tråkigt så klockorna stannade. Gjorde avtal med mig själv att orka 3 låtar till på mp3 och sen fick jag kliva av. Med nöd och näppe och slutligen vilja så klev jag av efter 41 min vilket blev 5.5 km. Ja något söligare än sist då blev det 500 m längre. Skyller på att det var så seegt att komma i gång kl 07. Trött i kroppen och kommer inte över tröskeln på säkert en kvart. Situps och duschen blev det sen och efter det jobbet.  Ja jag är nog träningsoholic vilket är mitt mentala elixir för att orka. Sen varvar jag ju träningen  med styrka och annan rörelse vilket går åt när man har ett sitta på rumpanjobb ned hög stressfaktor som jag har. Känner mig pigg kroppen faktiskt. Jobbade till eftermiddagen åkte hem och tog över passet på elvira som nu äntligen fått färg i ansiktet vilket känndes skönt. Vi gick över till vänninnan Å och fikade på sen eftermiddagen. Jag var fikasugen och sa till Åsa att jag vill FIKA idag, riktigt fika. Sagt och gjort ett kakfat med hembakt dukades upp. Smakade på allt med glufsade i mig några småkakor och stor njöt, lämnade annat och drack massor av te. Såå gott det var. Jag älskar fortfarande att fika med kakor. Jag blev ilröd i ansiktet, förmodligen av sockerchock. Sen har jag varit rusig hela kvällen och fyllt på med lite chocklad och ska nu äta lite glass så jag lär väl inte somna förräns i morgonbitti plus att magen lär väl  tala om att det här var tasikga grejer du häller i mig och jag lär få ta en dust med toan tippar jag på och det lär jag nog få göra varje dag den här helgen. Värre dust en vanligt. Få se om det är värt det men festen har börjat och accelererar. I morgon blir det styrkepass på gymet när Cornelia dansar sen blir det mysbralla och kocka och laga mat och äta mat resten av dagen  mysa framför brasan med vännerna O och Å . Ansiktsmask i bastun och lite hemma spa tror jag i bubbelkaret. Kanske några singstarpass vilket känns kul. Helt i min anda. Har precis lagt grunden till förrätten i dag. Ska ladda upp detta när det är klart. Nu ska jag kolla film med maken och äta glass och inte vilken glass som helst, har suktat efter glass hela sommaren men inte ätit. Köpt en liten burk Ben och Jerrys chokaldglass med fudge, chokladbitar och annat kolijoks. Ska man ska man göra det flott och inget halvdan gegga. Ciao från sockerrusig donna i höstmörkret.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards