Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

En urlång och skööön semester helg!

Av Tess - 6 juni 2010 21:02

Känns som den här helgen varit superlång och väldigt skönt och det känns bra att kunna skriva det. Har varit en tuff tid hittils och det är därför det känns enormt härligt i kväll. Fredagskvällen blev det ett glas rött på altanen och maken grillade en fläskfile, vi gjorde klart inför lördagens Furuvikstur. Sagt och gjort lördagsmorgon, upp och hoppa i ottan, solen lyste och vi packade i hop, stressade en smula och irritationen var ett faktum innan vi kom i väg. 5 mil senare kl 10 så hängde vi utanför grindarna på Furuvik djurpark och nöjespark. Vi kollade på djur i några timmar och spenderade många timmar på nöjesfältet. Barnens kör dvs kyrkan bjöd barn och en förälder på entré och åkband. Eftersom vi har två tjejer i kören så fick vi båda följa med, pris om vi betalat själva 950 spänn. Tackar säger vi. Kompisarna O och å var på plats med sina tjejer. Vi hade en fantastisk dag, picnic vid havet och på andra sidan horisonten var Finland, en svindlande tanke. Havsvindar smakar så gott. Yes I like. Vi bullade upp med buffé ur våra dramatenväskor. Yepp en heldag på korv, pannkakor, kycklingben, chokladbollar, dammsugare och glass och gottis och TE. Väl hemma så var det kvällsdopp i vår hemma lagun och sen åt vi upp resterna av matsäcken och delade på en par flaskor vin i solskenet. Hm hade en smula ömhet  i hårfästet i morse men det gjorde inte i så mycket. Kännde faktiskt att jag blivit påfylld av energi från gårdagen. Inte bara av alla kolhydrater som levt på utan även om energi. (Kan skallra at jag passat på att kränga i mig sockerpannkakor, korv med bröd som jag normalt aldrig äter, 3 delikatobollar och en furuvikspecialglass( 3 kulor, mjuklass, topping i stor strut) Ja det blev mycket mer..var inte alls hungrig i morse alltså tog jag en pulversoppa till frukost. Satt i solen länge i morse sen drog vi alla på våra träningskläder, jag och maken o jogging outfit och barnen i kjol och t-shirt och packade handdukar och badkläder utifall vi skulle slänga oss i sjön. Joggade ca 6 km sen var det en härligt dopp som väntade på en privat brygga nere vid sjön. Vi har turen att nyttja en privat brygga nära oss, ägaren är ju aldrig där nä för han har både båt och sommarstuga på en ö och dessutom där vi är har han hus med egen brygga. Somliga har lyx i uppsjö. Tur vi kan nyttja hans badplats. Vi satt där länge och njöt av stillheten, solen och alla vackra färger. På avstånd hörde vi åskmuller och vi tog oss hem för en sen lunch. Sen kom regnet och temperaturen sjönk drastiskt. Gjorde inget, tändeljus på altanen och drönade i morgonrock hela heftermiddagen. Gud vad nice. Ja så har dagen varit hela dagen varvat med en smula hushållssyslor. Jag är helnöjd. Laddad inför kommande arbetsvecka som ör kort för min del. Nu ska vi kolla film. ciao från en som tror sig ha semester.

 
 
ulla

ulla" title="http://bloggplatsen.se]ulla[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]ulla[/url]

8 juni 2010 12:49

Så mysigt ni haft det! Välbehövligt ladda batterierna igen. Vacker bild du skickade!
puss kram

http://singoalla bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 8 september 2010 20:28

Om bara två dagar har jag gjort en hel månad på det nya jobbet. Reflexion, ja att det är otroligt kul och annorlunda, hög intensitet och man kommer verkligen nära dem man jobbar med. Jättekul på alla sätt och vis även när det blir lite knöligt med at...

Av Tess - 5 september 2010 19:39

Intensivt veckoslut kantat av förkylning. I fredags var vi på bäverjakt ute i buschen, fan vet var vi var någonstans. Jodå jag vet på ett ungefär men vet inte hur jag ska förklara det mer än att vi var vid en sjö i buschen nära Torsåker. Jag och alla...

Av Tess - 1 september 2010 18:08

Hejsan hoppsan efter påtryckning på min blogg om min vardag så ska jag göra ett nytt ryck med skrivanden. I ärlighetens namn har jag haft så mycket på mitt nya jobb och då menar jag intryck, intensivitet så jag har varit så slut i huvudet så jag har ...

Av Tess - 16 augusti 2010 20:28


   Vaknade när klockan ringde i morse 05.50 och var döende trött. Har sovit som en kratta och nästan inget. Tankarna och pirret for i magen inför dagens jobbstart. Kyligt i huset då temperaturen ute gått ner avsevärt. Satte mig i soffan och tittade...

Av Tess - 15 augusti 2010 08:39

Verkligheten kommer i kapp en hur man än beteer sig. Kom på att jag var sugen på att blogga i dag, har ju pausat en tid pga orkeslöshet. Nu är frågan om jag har några läsare, kanske, kanske inte men jag skriver mest för mig själv. 1.5 månads tystnad ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards