Alla inlägg under augusti 2009

Av Tess - 31 augusti 2009 12:53

Satt just och funderade på om jag hade något revolutionerande att ventilera mer än konstater att jaha, nu är veckan igång. Söndagen var ganska lugn förutom att vi tillbringade 1.5 timme på toysrus för att fixa födelsedagspaket och med två lyriska tjejer som skulle titta på allt, ja då tog det tid. Väl hemma var det tänkt för en jogging. Kännde mig så ryslig i kroppen så det är andra söndagen på raken som jag hoppade att träna. Kröp ner under täcket i stället och frös och vilade. Jag får dåligt samvete att hoppa över en träning och känslomässigt tror jag att jag blir dö stor bums men det är ju inte så. Det är ett mentalt monster att komma över faktiskt det är ett jobbigt sådant. Jag hade ändå gjort 5 pass under förra veckan. Fast jag var visserligen i väg en timme och repade orientaliska dans koreografier men det var ju inte så man förtog sig fysiskt. Jag var där och insåg att jag hade GLÖMT en jävla massa på två månader. Så nu blir det att börja repa in så det sitter plus att man tappat lite rörlighet i höfterna. Visst jag är tränad med sån dans kräver ju lite mer finlir med kroppen, smidighet och inte elefant stilen. I går kväll fastnade vi framför teven kollade serie och kunde inte sluta. Klockan blev nästan midnatt men ååå så bra den är..ska hem och fortsätta i dag. Jag var super trött i morse men rullade ur sängen och tog mig till jobb. Jag har kommit på att starta morgonden med en Xv RTD. Det är toppen soppa att ha för att komma igång. Äter sen frukost 9.30 på jobb och då är man hungring och njuter av målet. Ja sån är jag. Har precis avnjutit lunch, lax och sallad och grova grönsaker. Mums! Jag älskar lax i alla former. Dagen i dag blir annars ganska lång. Ska pressa in gymträning nånstans och sen är det föräldramöte i Elviras klass. Det blir kul att höra hur fröken planerat, jag är ju nybörjar förälder med skolbarn. Bara de inte tjatar in en i sån där hem och skola grej eller föräldraförening eller nåt liknande som finns på skolor. Blä jag hinner inte. Har fullt upp med att vara Kvinna, Fru, mamma och socialarbetare. Det räcker kort och gott. Hade velat vara mer kompis med vännerna men tiden finns inte. Det blev ju en alldeles vanlig måndag. I morgon är det vägdag. Huga, jag undrar just om den är över eller under 80 kg i morron. Den som väntar får se, lika läbbigt varje gång.

Av Tess - 29 augusti 2009 09:57

Ja hur blev det i går egentligen? Det blev himla trevligt och oväntat fredagsmys. Barnen beslutade att de skulle ha kebab med bröd, en helt ny rätt för dem, okej tycker jag och bra omväxling till fredagstacosen. Kompisarna Å och O och deras barn, våra bonusbarn hängde på och sagt och gjort 7 kebabrätter beställdes och jag tänkte att jag kunde äta kebab med sallad och sås. Protein och sallad och sås är ju hur okej som helst. Åkte och hämtade allt och sen satt vi på vår inglasade altan fram till mörkrets inbrott med levande ljus och lite småregn som smattrade. Mysigt. Vinet då, jodå det blev vin. Jag vet, jag är en mycket svag själ men jag tog ett glas och sen var det inget mer än vatten. 3.5 timmar senare så gav min mage upp och jag hade en jävla dust med gustavbergs stolen. Snacka om kramp. Det var nog alldeles för fett för mig i kebabkött och jag är inte VAN med fett kött som detta var, kan inte ha varit något annat. Det fett jag äter kommer från nötter, lite ost typ halloumi och feta, omega3 och linfröolja, avocado och naturligtvis från kakobönan...inte att förglömma. Så kebabköttsfett var då ingen höjdare. Nåja det dröjer tills jag ska äta kebabkött i alla fall. Får bli kyckling kebab nästa gång det är i alla fall mindre fett kött. Vinet var gott och känndes välförtjänt efter en galen vecka på jobb men i dag blir det inte något mer vin, inte sugen alls utan det är nog fredagsvin som är det godaste.  IDAG vill jag bara ha choklad men det vill jag ju varje dag å andra sidan så det var inget nytt. I dag ska vi ha en hemma dag, pyssla lite röja lite och dröna men en jogging är inplanerad under dagen när ja det får vi se. Men lördags joggen ska man inte vara utan. Får vi dessutom barnvakt är det inte omöjligt att vi slänger oss i sjön på hemvägen, det är en befrielse. Nu ska jag sätta i gång med tvätten..den stora jätte högen. Det är tur man spar i veckorna så man har att göra när helgen kommer..så DUKTIG jag är!

Av Tess - 28 augusti 2009 12:38

Bilden föreställer mig som tonårig syntare. Jo jag är Depeche Mode fan och det sitter väl kvar. Gjorde ett försök för några veckor sen. Och här är resultatet.


Hur är det med motivationen i dag? Var bestämd på en punkt inför denna helg att inte dricka vin eller nått av starkare slag. Dels för att jag var så bakis i söndags plus att jag ska ge kroppen en chans till att tappa mera fett. Vore ju kul om de sista gänget bregottpaket dvs 11 stora och ett litet, tänkte lämna min hydda innan jul. Men nu så här när klockan börjar närma sig fredag eftermiddag så kommer en STOOOR motivations störning. Hm det vore ju gott med ett glas rött, iofs vet jag att det bara blir ett men det bromsar ju hur som helst förbränningen. Tänk att jag ska vara så jävla duktig i mitt tänk men samtidigt vara så svaaaag. Borde ju ha druckit tillräckligt med vin på semestern.  Nåja vi får se hur det blir med den saken. Startade dagen med tidig gymträning i dag, började hoppar hopprep prick 07 och jag vet inte hur många gånger jag snärtade mig själv, men efter 10 min var kroppen på gång och svetten lackade. Så jag passade på att hoppa 5 min till. Bra kickstart i arla morgonstund när kroppen är trög på att vakna. Nu har jag visserligen fartränder på benen, blåa läckra streck, men vad tusan gör det. Får väl gestalta en Quinnlig Sebra om nån undrar eller säga att jag och min make, ja vi har det spännande i sänghalmen..ni vet flugsmällan!

 Träningen gick bra men det är snålt om tid och hinner inte riktigt med det jag tänkt så jag måste nog strukturera upp min träning på nått sätt. Kommer ju att vara på hälsocentret mer än 3 ggr i veckan då min yngsta ska börja dansa funky kidz där. Då har jag 45 min till nått lattjolajban. Ja ja jag får köra så här nu och sen fundera hur jag ska göra, min första tanke är att lägger av och tränar det som är skit tristast och det är bicep och rodd/rygg maskin men det är ju det som verkligen behövs. Situps ligger inte heller högt i kurs men det är ett måste. Oj vad jag ältar...finns väl viktigare att dryfta.

Jag hoppas helgen blir bra, ser framemot att vara med barnen och maken. Vi var inte så kompatibla i går när vi väl träffades så vi har lite snack att ta igen. Lite jogging i skogen med bad i sjön blir det. En lugn familjehelg med pyssel i huset och en tur till Valbo för att reka vad den kommande 7 åringen önskar sig..Hon pekar på sjuttioelva saker och sen väljer vi det vi tycker verkar bäst. Annars skulle vi ha några dussin barbies hemma eller hästar. I dag har jag lovat barnen kebab med bröd för det ville de ha. Jag tänkte själv ta en kebab med massor av sallad. Det ska väl vara okej. Lite fredagsfest måste det ju vara. Nu kallar plikten och jobbet, lunchklockan visar att den är över och det är dax att kavla upp ärmarna och beta av högarna. Full fart mot fredagsmyset.......

Av Tess - 27 augusti 2009 06:58

Uppe med tuppen, så känns det i alla fall. Ändå var jag sen till jobb, senare än övriga dagar. Kom ju inte i säng i går för jag dels chattade med min svägerska( vi hinner inte ringas nu) plus SVT för ovanlighetens skull hade kalas TV igår. Kollar mycket sällan på SVT men igår var det en dansk serie lite i mordkommissionsanda och sen var det premiär på True Blood, verkar vara en kanonbra vampyr serie. I like! Så onsdagar lär bli min teve kväll. Så jag var uppe till 23,30 och det är alldeles för sent för den här tjejen. Jag är en 7-8 timmars sovare om jag ska vara med i matchen. Dagen i går var väldans sugen och hungrig. Jag hade ett grönjäkligt sug efter socker, sött, slisk, what ever men det var ett kolhydratsbegär utan dess like. Trots att jag åt rejäla måltider skrek kroppen efter mer. Jag kompenserade faktiskt men inte med godis,mackor, kakor och annat plock. Nä det blev nötter och choklad, kanske inte så lysande om man vill gå ner men man får i bland välja. Överleva eller göra ett återfall i beteendet. Pratade med nya Xv coachen i går och vi hade en diskussion kring min personlighet just när det gäller att orka hålla i. A och O för mig är struktur även om jag oxå har en vild och spontan sida. Jag ska verkligen hålla mig till strukturerad träning alltså speciella träningsdagar må-ons-fre gym, helg till förbränning vilket jag gör och kämpar med fast jag inte har lust alls. De som faller tillbaka och går in i gamla vanor är oftast de som lägger av med träning, vilket jag även följt i andra Xvares bloggar. Coachen höll med. Man tränar inte in ett nytt beteende över en dag, månader utan det tar år och det gäller att kämpa på. Jag skulle säkert kunna skriva min namnteckning med vänster lika snyggt och snabbt med vänstern om jag tränade...så enkelt det låter!  Så jag får nog tänka det som träning av senan innanför pannbenet det kommande året. Det blir ingen dans på rosor, men det blir vad jag tänker att det ska bli. Det är mycket sånt här som kretsar i mitt huvud. Jag har i alla fall varit till läkaren och fått remiss angående mina åderbrock som ser överjävliga ut. Men vad det verkar så lär jag få bekosta skiten själv eftersom det ser det kosmetiskt fast jag sa att de går sönder och ömmar. Landstinget sparar. Jag var därför ute och sökte på plastik kirurger och hörde i helgen att Ockelbo hade en fin sån. Tänka sig jag som är så sjukhusrädd kollar upp sånt, ja då är åderbrocken fulare än vad min rädsla är...nja kanske inte just nu men de lär bli så. Jag kommer nog få stora problem annars. Tordes man skulle jag göra magen, eller volangen, som den kallas. Det är ju inte det läckraste på den här planeten. Ett sexpack som ligger i konstant vila och mycket russinlik. Nåja dags att göra nytta på jobb. Klockan är efter 7 och ska jag få nått gjort innan telefonen går varm så är det läge. Ciao från tänkaren.

Av Tess - 25 augusti 2009 20:29

I dag tog jag tjuren vid hornen och vägde mig eftersom det är tisdag. Hm jag anade att jag skulle få konsekvenser av helgens intag japp 80.3 kg men vad tusan...dricker man 7 liter vin (det var så det känndes dan efter i alla fall) så får man stå sitt kast. Ja jag har haft bakis ångest i vanlig ordning samtidigt som jag ställt mig frågandes varför man måste vara så himla duktig och präktig som kvinna, mor och fru. Vad fan än sen då det är ju inte så man gör repriser varje helg tack och lov men en gång om året...och så minns man det sååå länge. Typiskt bara med dagen efter ångest. Är det kvinnligt eller har alla det?  Men å andra sidan så var det värt det och välbehövligt, hm det var länge sen ruset var så påtagligt och Trevligt hade vi och vänninan L är skitmysig, ja alla i sällskapet var urmysiga på sitt sätt. Andra dagen på jobb avklarad i alla fall, och jag har redan bitit i hop käkarna omedvetet pga stress vilket gett lite huvudvärk. När jag berättade det för maken sa han grattis det är väl 16 veckor kvar till JUL!  Jippi, pippi. Men hoppet finns att det lugnar sig och hoppet är det sista som överger en. Vi tog en runda jag och maken för att stressa av, joggade lätt och småpratade och sen när det var trögt åkte våra respektive mp3 spelare fram och trögt var det då egentligen hela tiden. Kännde mig i total oform, en jätte barbamamma figur som släpar sig längs asfalten och det blir slemmiga spår efter mig. Rundan var en plågsam stund i dag och det gick så himla trögt och segt och var på väg att ge upp säkert hundra gånger. Jordens dragningskraft känndes ända ut i hårtopparna helt enkelt. Ja det gick dåligt men å andra sidan så gjorde jag det i stället för att sitta på rumpan även om det inte blev en topp tur. Jag imponeras över maratonlöpare som uthärdar smärtan som kommer. Tankarna går till min kusinvitamin som utövar sånt, hur fasiken fixar han det. Vi avslutade med ett dopp i sjön. Det var i alla fall härligt och man undrar över om det var sista doppet eller om det blir fler. Har just haft en fight med räkningarna och betalat eländet, man blir ju deprimerad av sånt. Varför är ekonomin så tuff efter semestern, jo man har förmodligen levt över sina tillgångar vilket vi har denna sommar men vi har haft det skönt och haft spenderar brallan på. Nåja nu kommer en mörk höst med brasan tänd, levande ljus, sunt leverne och nyttig mat och kilona rasar av en i rask takt. Då ska jag inte spendera något alls utan bara vara och dra in kosing. Bara för att jag är så seg i kroppen så lägger jag ut bild i min nya tränings outfit, jag ser stark ut eller hur...det är precis sån här jag alltid ska känna mig. Stark innifrån och ut. Nu ska jag dröna i soffan innan John Blund kommer och kastar mångrus på mig..

Av Tess - 24 augusti 2009 12:55

Jag trodde i min enfald att nu hinner jag inte vara hungrig men icke. Jag magen kurra redan vid 11 efter lunch. Ja och så har jag inte haft det på länge men okej, jag gick upp i soluppgången och och åt ägg och keso och tog en soppa kl 10 men det hjälper inte. Har ätit lunch för en halvtimme sen och är så VRÅÅÅL sugen på nått, helst choklad och det finns inget sånt här..TUR! Finns bara kakor och det är inte intresserad av. Kanske är det lite bakfyllehunger som kommer senare för igår hade jag kunnat vara total fastande...Nåväl. Hungrig start på jobbet. Fick den underbara gläjden hatt ha ca 10 cm papper i postfacket och allt skulle vara utrett helst nu i eftermiddag och arbetssituationen är ganska tuff med många borta i detta månadsskifte men det löser sig. På fredag är denna måndagen ett minne blott och vi har gjort det igen, det man tror är omöjligt.

 Mitt mantra *det BLIR vad man tänker att det ÄR*. Jag får göra som munkarna sitta och rabbla detta så kanske jag lugnar mig en smula. Men det var i alla fall kul att träffa alla på jobb, det känns vuxet. Jag måste då villigt erkänna att jag har separtionsångest från barnen och maken. Det är ju hur mysigt som helst att vara tillsammans. Jag längtar till helgen när vi är tillsammans igen, nära under samma tak trots att vi kanske gör olika saker under taket. Oj vad man kommer uppskatta detta! Dax att dyka i arbetshögen så man kan stämpla ut kl 16 för att åka och träna. 

Av Tess - 23 augusti 2009 20:45

Japp en summering av min Tällberg/Leksandshelg lyder enligt följande. Jag och tjejerna har fått lite spisa lite jazz och båda tjejerna tyckte att det svängde om bandet och att de fick sin pappa spela tillsammans med bandet. Det har regnat på oss, solen har lyst, coola mammor reder sig själva var ledstjärnan,  eftersom logistiken kanske inte var optimal och vi ska nog lägga oss i en smula nästa familje event just för barnens skull. Hade man varit själv hade det varit super soft. Men nu hade vi storbandsmammor himla roligt och det var verkligen skit kul. Så kul att vi i går drack vin och ganska mycket vin och startade med bubbel som förrätt i går kväll inför den årliga sommarfesten som bandet anordnar. Så med rätta har jag betong kepa i dag och varit lite skakig. Min make lika så. En mycket ovan känsla för mig. Det var ett år sen sist. Jag partjar en gång per år och då gör man det med besked och är så där störigt babblig..haha. Men vi hade faktiskt jättekul mammorna och även med våra gubbs..och sent blev det och barnen har fått leva rövare (jag är ju en rutin mamma men vad tusan denna helg är speciell) och sent för dem med. Maten har gått ganska bra jag har ätit vad jag tänkt och gottade mig i frukost i går med bröd, frukter och to m festade på marmelad macka och med tanke på måendet i dag så blev det en soppa till frukost. Lika bra det. Då slapp jag fundera över hur jag ska komma tillbaka. Det går av sig självt när man är bakis..haha fifigt! Soppa är att föredra faktiskt så man kommer i balans. Så i dag har jag inte ens varit chokladsugen...Jippi men det går väl över. Men som sagt jag har väl kanske ätit för mycket och jag ska väga mig på tisdag inte i morgon utan ge det en dag så får vi se vad det landar på.


Nu sitter jag har ångest över morgondagen. 5 veckors ledighet från jobb är över och det kommer braka igång med tusen procent direkt, det vet jag redan. Tippar på att mitt postfack är överfullt och jag kommer mest troligen bli ner ringd och folk kommer att söka en som en tok. Det blir intressant och se vad kollegorna har bokat för galna besök. Tur man inte vet. Summering av ledigheten. Det har varit otroligt skönt att vara nära barnen och ha dem runt sig. Hunnit prata om livets små egenheter med dem ur deras perspektiv och de har verkligen utvecklats. Det var lite lesset i ögat när jag nattade dem för jag vet att vi inte kommer träffas så mycket denna vecka. Cornelia min drama tjej hon grät och tyckte det var orättvist att jag skulle jobba. Hon ville vara med mig själv..Ja jag har separationsångest och Cornelias utspel gör ju inte saken bättre. Konstigt för förra veckan var jag less på att vara inom husets väggar och nu grämer jag mig för att vara i från dem. Har packat alla mina små matlådor och meckat med all mat så jag klarar mig från 7 till 18 det är lite pyssel då. Nu ska jag snart titta vad John blund gör. Ciao!

Av Tess - 20 augusti 2009 22:56

Ja idag smällde det, nu ska man bli bevandrad mor i skolvärlden. Nu började hon ettan min äldsta och var  hon var otroligt pirrig av förväntan inför starten och var fullkomligt slut i kväll. Vi tog to m sats och åkte iväg och lekte i det fina värdret. Fick vänninan Å att packa stora picniken och så drog vi tvärs över stan till ett skönare friluftsområde med lekpark, djur, vandringsleder, café osv. Där låg jag på en filt hela eftermiddagen varvat med att leka med barn. Så ljuvligt att få komma ut en stund jämfört med den gångna veckan. Toppen väder har vi haft vilket förhöjde det hela. I kväll har jag röjt och packat inför Tällbergresan. Vad och hur ska man packa, de lovar regn och kyla samtidigt som det kan bli varmt och samtidigt som det är begränsat utrymme i bussen..Öhhhh. Dessutom är jag orolig över mat och dryck men det blir som det blir. Plockar med några Xv barer och nån shake sen får det bli som det blir. Jag äter det som bjuds men försöker hålla lite koll. Frukost har jag redan valt att äta med bröd eftersom det blir buffé. Vin blir det också men ska vara lite så där försiktig eftersom jag fått tarmkänning. Drack bara några munnar i går på vår bröllopsdag för att spara mig och tarmen.  Antar att jag lär få en tuff match att komma tillbaka nästa vecka och att när man fått lite vill man ha MER och MER och jätte mycket MER! Det blir nästa veckas bekymmer. Tur man kommer tillbaka till jobb då och har då förmodligen grönjäkligt att göra så man hinner väl inte bli hungrig så då är et läge att ställa om och lämna bröd och annat åt sitt öde och inte i min mun. Det får bli nästa veckas mentala spöken och nu ska jag njuta av det som komma ska men ändå med viss kontroll är planen. Meningen är ju att detta med Xtravaganzan ska ha gett mig verktyg att hantera min vardag och verklighet nu är det lite upp till bevis eftersom jag själv inte kan styra så till vida att jag lagar min mat utan får det som bjuds och kan förmodligen tigga åt mig mera grönsaker och hoppa potatis och annat. Nåja jag löser det där men visst det är en lockelse eftersom jag skriver om det här och då har redan den mentala processen börjat. Håll en tumme och tå och skänk mig mental kraft att fixa detta. Nu ska jag kika vad John blund har att ge. I morgon blir en lång och intensiv dag. Startar med gymet på morgonen och sen går det nog av bara farten till midnatt. Sov gott alla stjärnorna...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards