Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

DAgen efter, fulltankad av romantik

Av Tess - 20 juni 2010 09:28

I dag är man seg i kolan efter en låång och sen kväll. Ja, jag och Peppe satt uppe och kollade in bröllopet och det var superkul och emellanåt segt, Ville ju se alla talen och tårtan. Men visst fick man valuta för väntandet. I övrigt har det varit bloggtorka. Beror på den intensiva period jag varit i på jobb och när jag kommit hem är man brecis slut i rutan och sätta på datorn är ju inte det första man gör utan man dimper ner i soffan eller på altanen som ett slakt. Vad har hänt, ja veckan har haft sin gång. Fredags blev det officiellt sommarlov här hemma och vi firade med pizza och kebab och mys och flott dukning. Nu är tre i familjen lediga och jag är ensam jobbare. Tungt att gå upp själv men det är bara och vältra sig ur bingen. I fredags var jag på möte i egensakap med mitt nya arbete och på andra sidan konferensbordet satt socialchef och min chef. Hm snacka om att sitta på två stolar. Tyvärr så blir min jobbstart i underläge från början eftersom dels komvux har strulat med examinerande lärare vad jag förstår men den går väl att lösa. Värre är att kommunen(soc) drar bort sin finansiering av verksamheten med reda pengar vilket vad jag förstår är vad huvudfinansiären inte vill se. De vill se lite good will från komunen även om det är potatispengar som kommunen betalar för spektaklet..dvs knappa 10% av budget.  Men men det jag oxå förstår är soc svåra tider, socialbidraget som stegrar pga lågkonjunktur så man får dra in svångremmen på annat,  när man drar in på verksamhet efter verksamhet och avskedar lite folk. Så vi får väl se vad som händer med mitt nya jobb. Har en reträttväg och har fram till 14 nov att bilda mig en uppfattning om verksamheten får vara kvar. Inser att hösten blir kantad av möten och övertygelser för politiker, göransonsska styrelsen och annat folk för att få verksamheten att leva vidare. Det vore katastrof för individerna om de inte fick en fair chans att kunna få grundskole/gymnasiekompetens utifrån sina egna förutsättningar med rätt stöd. Nåväl, vi får se vad som händer. I går var vi bröllopets tecken, hade fest här hemma med hela familjen. I dag blir det strikta boliner. Stramar åt kosten, ja jag är ute i det blå vad gäller kosten nu. Framförallt på helgerna finns inte någon hejd. Visst jag man ska unna sig men det är så jävla svårt att komma tillbaka. Nu ska jag hålla mig skinnet till midsommarafton är beslutat med start i dag. Har gömt ostbågarna..haha....Nu ska jag äta mig en Xv soppa vilket är en perfekt start när man skadat sin mage med skitmat i några dagar. Ja man får betala ett högt pris genom att vara dålig i kistan helt klart men där och då verkar det vara värt det tills mötet med magen gör sig uppmärksammat. Vad händer i veckan. Jobb för min del, träning så klart, midsommarfest med kompisar och tillverking av egen midsommarstång. Dagen innan midsommar ska vi ha ett litet uppsamlingsträff med singstarjuntan utan singstar men vi ska ses en kortis äta kvällsmat och dricka ett glas vin innan vi alla ger oss i kast med sommaren och dess äventyr. Det blir kul.  maken ska ha ett dagis här hemma. Ska ta hand om 4-5 barn i några dagar för att de ska slippa trista fritids och tjejerna kommer tidigt kl 7 så det blir dagis här. Ska bunkra med frukost och mat i dag. Tur vi har pool och aktiviteter här. Nä nu är det dax att ta sig en sopppa för om en dryg timme är det löpardojerna på för en kortrunda och i kväll är det gymet och däremellan är det fix och don. Ciao

 
 
ulla

ulla" title="http://bloggplatsen.se]ulla[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]ulla[/url]

20 juni 2010 11:37

Puss kram - jag ringer!

http://singoalla bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

20 juni 2010 13:34

Jag såg ALLT. Hade på TV:n i 20 h och var helt slut när det var slut. Tackade min lyckliga stjärna för att jag inte var kunglig och grät både en och två tårar åt allt fint, speciellt Daniels tal. Idag är det bara slöa, har inte klätt på mig än... snart dags för lunch, kokar potatis och skall mosa lite med lite mjölk till mos. Detta skall ätas med 4 köttbullar och en sås på matyoghurt, sambal oelek och ajvar relish. MUMS! KRam

http://zitalena.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 8 september 2010 20:28

Om bara två dagar har jag gjort en hel månad på det nya jobbet. Reflexion, ja att det är otroligt kul och annorlunda, hög intensitet och man kommer verkligen nära dem man jobbar med. Jättekul på alla sätt och vis även när det blir lite knöligt med at...

Av Tess - 5 september 2010 19:39

Intensivt veckoslut kantat av förkylning. I fredags var vi på bäverjakt ute i buschen, fan vet var vi var någonstans. Jodå jag vet på ett ungefär men vet inte hur jag ska förklara det mer än att vi var vid en sjö i buschen nära Torsåker. Jag och alla...

Av Tess - 1 september 2010 18:08

Hejsan hoppsan efter påtryckning på min blogg om min vardag så ska jag göra ett nytt ryck med skrivanden. I ärlighetens namn har jag haft så mycket på mitt nya jobb och då menar jag intryck, intensivitet så jag har varit så slut i huvudet så jag har ...

Av Tess - 16 augusti 2010 20:28


   Vaknade när klockan ringde i morse 05.50 och var döende trött. Har sovit som en kratta och nästan inget. Tankarna och pirret for i magen inför dagens jobbstart. Kyligt i huset då temperaturen ute gått ner avsevärt. Satte mig i soffan och tittade...

Av Tess - 15 augusti 2010 08:39

Verkligheten kommer i kapp en hur man än beteer sig. Kom på att jag var sugen på att blogga i dag, har ju pausat en tid pga orkeslöshet. Nu är frågan om jag har några läsare, kanske, kanske inte men jag skriver mest för mig själv. 1.5 månads tystnad ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards