Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Lite trött i pälsen och matt i rumpan

Av Tess - 3 juni 2010 20:24

Ny bedrift av mig i dag. Gruvade mig som fan i går för dagens cykeltur och i dag var det dax.  Sagt och gjort, cykeln var rustad eller rättare sagt oanvänd och smord för den är 13 år gammal 5 växlad och knappt använd. Ser ut som ny faktiskt. Japp gummipiggarna är kvar på däcket som sitter där när de är nya. Mina är 13 år. Hjälm på huvudet och sportkläderna på så var det dax att bära i väg. För säkerhets skull hade jag vintermuffen på sadeln så det skulle bli mjukt en stund i alla fall. I dag cyklade jag 4.5 mil ( Sandviken, kungsgården, gästrike-hammarby, storvik och sen hem) plus 5 km tur och retur hemmet så 5 mil fick jag i röven. Det är ett styrketest och jag är glad att jag fixade det. 2.40 med två stopp på ca 10 min vardera så visst är jag nöjd. Har sett obyden nu och det blev en naturupplevelse och se vad som finns utanför stan. Segaste var uppförsåkningen som kom med jämna mellanrum vilket resulterade i att jag har ont i låren i muskelfästena ovanför knäna och sen kommer jag nog ha ont i armarna/händerna. Ja rumpan har jag redan ont i ha, ha  men det fick jag redan efter 30 min. N u sitter jag lite trött i pälsen och mumsar lite ägg, nötter och choklad och vatten. I morgon är en ny dag. Har en plan på styrketräning före jobb men vet inte om kroppen vill. Det får vi se när klockan ringer. Sen är det fullt ös. Jag ska vara skärpt i morgon och träffa lite fint folk på nya arbetsplatsen, jobbet är ditbjudet på lunch och jag ska presenteras för annat ditbjudet folk. Måste kolla upp en stass att ha på mig. Patric och tjejerna har tidig dag, skönt för dem. Vi skulle ha fått lillebror som är stor på besök med blivande frun men hon blev blixtopererad så vi har en fredag för oss själva. Vi hade kunnat nyttja bokade barnvakten för bio eller nått men vi pallar inte. Tuff och hård vecka så är ett glas vin och mögelost och sällskap av man det bästa. Sen ska vi förbereda inför en heldag på Furuvik på lördag och då ska matsäcken med, kycklingklubbor, LInapannkakor och korv är bestämt. Nu ska jag kvista ut och titta om vår lagun Poolen är fylld, japp nu är det sommar nu är den snart fylld. Ciao från en som har väldigt ont i rumpan

 
 
ulla

ulla" title="http://bloggplatsen.se]ulla[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]ulla[/url]

4 juni 2010 07:50

Heja Tess! Hoppas du kan gå idag! Kram

http://singoalla bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 8 september 2010 20:28

Om bara två dagar har jag gjort en hel månad på det nya jobbet. Reflexion, ja att det är otroligt kul och annorlunda, hög intensitet och man kommer verkligen nära dem man jobbar med. Jättekul på alla sätt och vis även när det blir lite knöligt med at...

Av Tess - 5 september 2010 19:39

Intensivt veckoslut kantat av förkylning. I fredags var vi på bäverjakt ute i buschen, fan vet var vi var någonstans. Jodå jag vet på ett ungefär men vet inte hur jag ska förklara det mer än att vi var vid en sjö i buschen nära Torsåker. Jag och alla...

Av Tess - 1 september 2010 18:08

Hejsan hoppsan efter påtryckning på min blogg om min vardag så ska jag göra ett nytt ryck med skrivanden. I ärlighetens namn har jag haft så mycket på mitt nya jobb och då menar jag intryck, intensivitet så jag har varit så slut i huvudet så jag har ...

Av Tess - 16 augusti 2010 20:28


   Vaknade när klockan ringde i morse 05.50 och var döende trött. Har sovit som en kratta och nästan inget. Tankarna och pirret for i magen inför dagens jobbstart. Kyligt i huset då temperaturen ute gått ner avsevärt. Satte mig i soffan och tittade...

Av Tess - 15 augusti 2010 08:39

Verkligheten kommer i kapp en hur man än beteer sig. Kom på att jag var sugen på att blogga i dag, har ju pausat en tid pga orkeslöshet. Nu är frågan om jag har några läsare, kanske, kanske inte men jag skriver mest för mig själv. 1.5 månads tystnad ...

Ovido - Quiz & Flashcards