Alla inlägg under februari 2010

Av Tess - 28 februari 2010 15:08

I dag har familjen varit innomhus. Skönt och de softar och jag har en inre små stress pga jobb i morgon. Typiskt. Gårdagen blev bra, vi hade det skönt och mysigt. Bra träning och mys och mello fest på kvällen. I dag har jag gjort sånt tråk, typ fixat räkningar och konstaterat att vad ska vi leva på om inte försäkringskassan jobbar undan??? Blir ett LÅN om inget händer snart. Fasiken så skört det blir när någon oplanerat blir hemma. I övrigt har jag inte gjort annat än surfat på ASIEN. Japp, jag är superlockad av Malaysia efter en styrketräningskompis berättat och visat bilder i fredags på sin dator. En vecka på kanarieholmarna kan bli 3 veckor i Malaysia och det kostar max 10 000 kr mer. En dröm i alla fall. Enda mecket är att det tar sin lilla tid att resa dit....Sen har jag aldrig sett mig som en backpacker utan en lyxig charterturist med fina kläder, hårtork och sminket, men den bilder börjar flagna och jag kan absolut se familjen med varsinn rygga och på äventyr. Kläder och cyklopoch snorkel i en bungalow på en paradis strand. Det är min dyknerv som vaknar. Har inte dykt på snart 8 år och jag är sugen. Har faktiskt dykt med sköldpaddor och delfiner ännu men många andra djur, men sköldisar är något jag skulle vilja dyka med. Ja ja, in my dreams.Tur vi inte har pengar just nu så det får vara en härlig dröm ett tag till. Men jag har ju bestämt att vi ska åka långdistans när jag fyller 40 så det är bara att börja spara. Asien lockar otroligt då. Nu ska jag börja packa ihop mina träningsaker. Har fått lov att åka och träna idag på en söndag..haha. Tänkte byta dag. Jobba stenhårt i morgon och träna i dag. Eller båda. Men jag vet att jag har mega mycket i morgon plus att vi är kort om folk då två stycken är ute och reser.  Bara att ta sats mot träningslokalen. Ciao!

Av Tess - 27 februari 2010 07:23

I skrivande stund må jag säga att min man är jävligt billig. Sitter i ottan, för att vara lördag. Har blivit väckt sjuttioelva gånger sen 4 i morse. Cornelia sparkade på oss i flera timmar inatt. Vid fyra kravlade jag mig upp och lade mig i hennes säng. Tänkte nu får jag ro. Vad händer 4.30 går maken upp och slår på teven, kollar OS. Jag ligger i dvalans land men somnar inte fullt ut. 5.15 vaknar spark madam och går upp till pappan. Hon är ju ensam i stora sängen, alltså sover hon inte mera. Hän dirigerar om henne där jag ligger, vilket blir för trångt, upp igen så jag och hon lägger oss i stora sängen. Hon babblar och sparkar och slår för att inte somna. 6-15 säger jag åt henne att gå in på sitt rum och göra nått. 6.30 ropar hon färdig och jag kliver upp har precis somnat till för maken rör ju inte en fena. Lägger mig igen och tänker ja det är ändå 2 tim kvar till 8. kl 6.50 ropar hon färdig igen. Bankar på Peppe som säger att hon löser det själv och nu ropar hon ju inte längre så då behöver inte jag gå???? Skitarg hoppar jag upp ur sängen och torkar liten i rumpan som haft ont i magen igen. Sen är det inte lönt mer. Strax före sju gav jag upp. Jävligt trist när man bara är ledig två dagar och maken är ledig 9 dagarn. Men den fisen han sover och när man puttar på honom så grymtar nått. den grisen. Usch han är billig just nu, skulle kunna skriva en hel harang om honom men om några timmar ångrar jag säkert mig så jag tänker harangen.......har lust att skriva sådana tecken som de har i Kalle Anka när de är arga.

Hur som helst hade jag en svintuff dag. Startade TACK och LOV på gymet. Tänkte testa att jogga, känndes bra faktiskt, hade en känning i ljumsken men inte i magen. Joggade soft men varierade hastigheten sakta uppåt. Så det blev 38 min och 5 km inte det snabbaste men okej för att vara första längre joggen för min del. Hade jag vågat hade jag sprungit längre på envishet för jag hade mer att ge på ren vilja faktiskt även om kroppen var trött.  Kom till jobb, hade telefontid. Men vad händer. Jo jag blir hotad av en individ som jag jobbar med som var mitt i en psykos. En farlig individ som har ett digert register bakom sig och nu är förmål för psykiatrin, men som tyvärr får vara ute. Läbbigt, tog mycket kraft men jag bliev iofs rasande förbannad på individen, skällde ut efter noter vilket var bra. Men jag inser när jag gjorde min anmälan och skrev ner händelseförloppet att individen hotade att göra si och så om jag inte gjorde det eller det...de är farliga personer. Individen har gjort det förr. Jag hoppas att lagen träder in och omhändertar och placerar på rätt forum som inte är i mina trakter. Skulle både bli lättare och tryggare då. Ja det blir en nöt att knäcka när jag ska jobba med den nästa vecka. KUL, KUL!! Man kan säga att jag kom av mig en smula på jobb igår. men jag fortsatte, hade ju en del bokade besök och vakten var ju larmad etc. Slutade strax före 17 och åkte och hämta Å och vi drog till ICA. Inte kul en fredagskväll som dessutom är lön för många. Träffade alldeles för mycket folk där som var pratsugna och jag kännde bara ÖHHHH. Avslutade dagen med att ha en annan individ hängandes om halsen på mig vid charken, en individ jag ska träffa i veckan på jobb, hade fått ett cancer besked med Op och behandling. Denne grät och var i behov av stöd, just där vid charken. Hm hm, Otroligt synd om honom, men tufft för mig på min lediga tid när jag redan var ett slakt innombord. Som den människa lyssnade jag en stund på sorgen, chocken och bedrövelser men fick faktiskt klippa med  ursäkten att jag är ur trött, hungring och måste hem med mat. Var hemma närmare 18.30 Var i fullständig spinn, helt överspeeedad som om jag gick på något. Helt överbelastad helt enkelt. Barnen kollade bolli och väntade på sitt godis som jag köpt och maken hade skottat snö på tak och på uppfart eftersom det kommit en driva till.  Gjorde en sallad som toppades av soltorkade tomater, västerbottensost. hade sen plockmat i form av olika luft torkat kött och salami från charken.samt lite inläggningar (fylld chilifrukt, fylld champinjon, vitlök etc). Hällde upp ett glas gott vin. Sen satt vi där i säkert 1.5 timme jag och maken. Vi pratade om ditt och datt och framförallt semesterplaner inför sommaren och inför vintern. Drömma är vi bra på. Så vi får se vart vi hamnar tillslut.  Karvade slicear av västerbottenosten till dessert och lite mörk choklad men väldigt lite chocklad för att vara mig faktiskt. Gör ett ryck och tänker om, försöker i alla fall. Går tillbaka till levernet jag hade under hösten fram till november. Det var sjysst och bra!


Så nu sitter man här och spyr ur sig. Kl 9 ska jag köra i väg Elvira till gym hon ska dansa och jag ska kolla på tatueringsprogrammet LA ink och ställa mig på cross trainern och sen köra lite armar tror jag. Vad dagen har att erbjuda...vet jag inte. Just nu är jag trött sur och sliten..men förmodligen blir jag piggare av alla ämnen som utsöndras när jag tränat en stund. FAN det är min räddning. Helt klart, hur kunde jag leva utan det förut. Nu blev det långt och mycket, men har mycket som ska ut. Ciao, ha en god lördag. Antar att min blir bra i slutändan oxå, jag vet att den blir det. Vi ska ju titta på Mello, leka med barn och laga gourmetmat igen!

Av Tess - 24 februari 2010 07:09

I dag var ingen bra morgon helt enkelt. Trött i kroppen och inte undra på iofs, sliten över jobb och fet. Japp. 86,8 kg vägde jag i morse. Känns ju jävligt kul! Orimligt på ett sätt tycker jag. Visst jag festar på helgen. Men ska de bli så hårda konskevenser av det när jag dessutom rör mig??? Jag kan just nu bli sååå jävla trött på alla som äter mackor, skräpmat till lunch på jobb, läsk och annat skit.  Klart den som läser undrar vad jag stoppar i hålet. En dag som i går, 1 ägg och keso, en Xv soppa, lunchstep pass, kyckling och grönsaker i massor, xv bar till mellis, träning igen med 20 min på cross trainer och arm styrke, omelett med köttfärssås(hehe inte det godaste) och en rejäl sallad. 3 liter vatten och sen kommer det en 100 g chokladkaka 70% som jag mumsa över hela dagen. Tycker nog allt jag borde förbränna den skiten. Så ser mina veckodagar ut faktiskt. Helgerna framförallt lördag och söndag är ät vad du vill och vad du orkar men jag äter sällan bröd men däremot lite chips, godis, fikabröd och då tränar jag i regel minst en dag undr helgen. men men men Men ökar ständigt i vikt. Äter inte bröd, pasta, ris eller potatis och tränar ja det gör jag. Något är fel men vad. Borde förbränna den chokladen jag äter, ja det borde jag. Nåväl. Har beslutat mig för att väga mig lite oftare nu och se vad som händer och sen ta ett beslut. Vill egentligen inte soppa utan vill träna men det verkar ju som jag är fast i en ond spiral. Och min kropp tar emot minsta lillla även om jag tränar som ett jehu. Man kan tycka att det inte är någon big deal men i mitt fall får jag snart börja köpa större kläder och då blir det ett problem.


Jag är jävligt less på högarna på jobb oxå. Nu ska jag ta mitt morgon ägg och keso. Sen blir det Xv soppa till förmiddagsmellis och sen blir det cross trainern 50 min på lunch, lax och sallad.....USCH vad jag är SUR!!!! Blä blä blä..För att spä på det hela kommenterade min make min rumpa i går, när jag muttrade över att jag inte ryms i jean och det finns inga som är rymligare just över rumpan. Jamen du har ju en såndär NEGROID rumpa. KISS my ASS!! Jag stirrade på honom och tackade vänligt. Jamen sa han många skulle vara avundsjuka på din rumpa som är så rund. Jamen vad fan vilken planet är han ifrån egentligen. Vilken kvinna önskar sig hett och vilt en negroid rumpa? Tror snarare att möjlighet karlar gillar såna av olika aspekter. Själv kan jag tänka mig att platta till den en hel del. Vore ju kul med ett par jeans. Nu ska den negroida rumpan jobba vidare!!

Av Tess - 23 februari 2010 21:42

Sov fruktansvärt dåligt natten till idag. Kalla det klassisk stress med tankarna på jobb. Vaknade tidigt med tankarna på jobb. Inget bra alls. Alla på jobb är ohyggligt stressade faktiskt och det är ett stort missnöje på tempot men ändå kan vi inte göra något åt det utan jobbet ska göras. Åkte i väg tidigt i morse. Usch det är öken, men det är inte mycket man kan göra än att ta en sak i taget och visst blir man stressad. Jag fick ett ryck och åkte i väg till gymet på lunchen och väl där testade jag lunch step. Jag var så sugen för det var så länge sen jag gick ett pass. Cross trainer är för jävla trist nu. Det skapligt bra på step brädan. Undvek hopp och satsade på att gå på den. Det var favvo instruktören och skitbra musik. En ljuvlig stund faktiskt. Jobbigt med nivå skillnader och rörelser, men inte lika hårt som en timme på cross trainern. Jobbade som en iller hela eftermiddagen, med bra fokus. Lagom till kvällen hade jag lovat att åka med vänninan Å till gym, ja vi gör det på tisdagskvällar. Känndes lite överflödigt men visst jag körde dit med henne. Hon körde ett pass och jag körde armar sittandes med hantlar och rygg i stort, drönade och testade mig fram för att ta reda på vart jag *står* En hel del grejer kommer jag inte göra utan avvaktar, man känner direkt om det inte är någon bra idé.


Har precis packat och fixat inför morgondagen. ska strax sova och jag hoppas jag somnar tidigt i dag. Jag är trött och kroppen är seg och inte undra på. Ska slö surfa på resor en stund innan jag somnar. Vi får se vad morgondagen har att erbjuda. En dos stress, en dos träning, en dos med barnen har jag för det är min kväll och det är deras fantastiska körstund som jag ska köra dem på. Ja i morgon är min och tjejernas kväll. Längtar för jag har knappt träffat dem i dag mer än pussat dem godnatt. ZzzzZZ nu ska jag logga ur. Ciao bloggen. Undrar just om någon orkar läsa det här dravlet jag skriver? Ps. Bloggen, funderar på att söka jobb men jag är ett dilemma kring det där, vill jag ha det jobbet. tror jag ligger ganska bra till. Ska fundera. D.s

Av Tess - 22 februari 2010 11:53

Japp nu har veckan inletts och jag startade med morgonträning. Vilket var en jävla tur för jag är from och avstressad. Innan kl var 10 hade jag fått 25 min utskällning av ett argt bi. Jag bevarade mitt lugn och resonemang. Förutom att det är svinkallt och bilen gick som den var driven av sirap i morse så är det strålande vackert ute, men okristligt kallt. 26 minus i morse och nu ligger är det lite varmare så runt 20 strecket. Mardrömsveckan har börjat så de kommande ca 8 arbetsdagarna är tuffare än vanligt men månadsskifterna är sådan i detta yrke bara att härda ut och stå på sig. Kommer inte göra avkall på någon träning denna vecka. Utan har precis suttit och streckat i kalendern två veckor fram hur det ska se ut med den saken. Det enda som håller en ovanför ytan just nu. Familjen såklart men det gör ju att jag har mer kraft för dem i stället för att åker hem och tjuter som en gris av trötthet. I går skottade vi liksom alla andra här uppe snö till förbannelse. Tvi och blä. Vi kommer ju ha snö på tomten till JUNI som det känns nu. Har väl aldrig sett på maken till mängder. Men jodå vi har så vi klarar oss och försäkerhets skull ska det snöa i morgon oxå. Jippi!


Kosten då: Ja jag är ju skitbra på att predika för andra hur de ska göra och hur de ska klara sig med sin XV men den här Xv pastorn lever ju inte som hon lär fast hon vet hur hon ska göra. Jag är i sockerdjävulens klor och har slutit en pakt. I dag är det slanka linjen men det har varit lite party om i dagarna tre. Har svårt att sluta på söndagar. Hm. Kanske får tänka om..party på lördagar och söndagar och sen på fredagen får det bli vin och ost??? Fan vet, jag är fast i fällan under helgen men fram till fredagkväll kommer det gå strålande. Men det gör ju plus/minus noll på vågen. Fan vet hur denna pastor själv ska göra. Motiverad till helfart och bara soppa är jag inte har inte pengar heller för den delen. Har ju 10 000 mindre denna månad eftersom Försäkringskassan är sniglar. Jättekul. Ska hem och sortera ut vilka räkningar som är viktigast. El är ju bra nu när det är så här kallt. Ja allt löser sig, får ta en dag i sänder. Pastorns mantra i dag är; Jag är oemotståndlig! (egot)

Av Tess - 20 februari 2010 18:06

Ja de senaste dagarna gick i ett huj. I går var en intensiv, jobbig och kul dag. Var värdinna för 16 kollegor från länet som kom till snöviken på studiebesök och jag visade upp våra insatser i all glans och vi åt  gott och hade ett givande utbyte med diverse bedömningar. Känns kul när man kan ge av sina kunskaper, tror inte jag fick så många tillbaka utan vi är nog ganska på det *klara* här vad gäller tolkning av lagen. Ja jag är nog en sån nörd och tycker det intressant och framförallt så det inte blir något hemkok. Deckade tyvärr tidigt i går kväll, ganska slut efter en hel arbetsvecka. Taco och vin och choklad kan få vem som helst att somna av vällust. I morse ville jag inte kliva upp även om jag låg i dvala från kl 6 och förmodligen hade jag väl sovit klart men jag somnade om, somnade om och somnade om på så där mysigt sätt som gör att man inte vill vakna. Hade jag kunnat hade jag skitit i att kliva upp. Men icke. Elvira skulle i väg på Funkykids och dansa och det betyder att jag ska träna. Sagt och gjort pälsade på mig och dottern och försökte skotta av bilen och åka i väg och hämta vänninan Å och hennes dotter. Hade inte alls lust. Snön spikade i ansiktet av blåsten och det var och ÄR drivor av snö överallt. GALET! Körde en timme på cross trainern och mitt i allt började ropa efter kakor till vänninan Å.  Visst serru hennes födelsedag och jag hade planerat att fika loss i dag. För att förbättra motivationen att inte kliva av i förtid så fick jag veta att morotskaka, chocolatechip cookies med daim och mörk choklad , fransk chokladtårta och baileys och obegränsat med TE I denna snöstorm. Vi bastade och duschade med våra döttrar och åkte hem. Väl hemma var kaoset ett faktum. Maken var absorberad av sin saxofon och OS. Kaos i köket och ingen lunch på G. Två hungriga tjejer som kom i luven på pappan. Martyren grejade lunch, blåste rent i kök och i ilska bar jag in ved. Inte så många i taget men ändå. Just nu sitter jag vid vännian Ås köksbord  och softar. Maken är på gig och jag är här och drönar, barnen leker och vi ska äta lax soppa..ja det är efterrätten på ett gott fika som jag visserligen är proppmätt efter men vaddå lax soppa ska man ha och några glas vitt. I dag är det festens tid..det var det i går med men i morgon är det slanka linjen. Bara att träna på detta beteende, det tar nog lång tid. Summerat så har jag varit urduktig i 4 dagar i alla fall med kosten och stod emot semlorna till förmån för dagens fika och det var otroligt mycket godare och lika fredagsmyset. Summerat så har jag stått 5 timmar totalt på Cross trainern så kondisen är det väl okej med. Kommer att börja mjukstyrketräna nästa vecka tror jag...vi får se..jag tar ju en dag i sänder. Längtar verkligen till att snön ska försvinna och så man kan ta joggingen. Saknar verkligen denna träningen. Gud vad jag tjatar. VAd väntar nu, soppa, vin och MELLO !! Känns lagom glamouröst och kul och massor av mys hos Ås familj.



Av Tess - 17 februari 2010 20:46

Dagarna går i ett huj. Låång dag i går och fick aldrig chans att blogga. Tidig morgon blev sen kväll innan jag var hemma. Semlans dag i går och semlor tamejfan överallt och naturligtvis bjudsemlor på jobb. Redan kl 7 på morgon när jag insåg detta så fick jag börja bearbeta mig om att jag inte skulle ha någon. Jag beslutade mig i söndags kväll att jag skulle klara veckan fram till helgen eftersom jag har ett osunt beteende till mat och en semla drar i gång jätte mycket. På jobb tyckte de nog jag var löjlig som inte åt någon utan grimaserade och svor åt dem, och jag förklarade mig med att det handlar inte om att jag är rädd för att bli tjock för jag visste att jag skulle göra ett hårt träningspass på kvällen, utan det handlar om att jag fortsätter att knarka på med mackor, bullar och kakor den dagen. För en semla på dagen, eller en frukostmacka eller liknande drar i gång hela karusellen så till kvällen har jag ett fokus att skåpråtta till max. Får hybris om jag inte får fortsätta stoppa sånt i kroppen. Sen hade jag slutit avtal att på fredag och lördag får jag men inte förräns då. Konstant kamp att bryta beteende. Men gud vet hur SUGEN jag är på semla, mackor och kakor...jag har kompenserat med 75% choklad och har nu fått en fin finne på kinden som tack för den kompensationen. Sucka. Å andra sidan är det betydligt mindre som dras igång när man äter så mörk choklad. I dag har livet vart ett jobb virr varr igen. Varit på jobb, lunchträning, jobb, hämta barn på en parkeringsplats utan för hans jobb, där jag och maken möttes i all hast för att skifta barn från en bil till en annan för att sedan dra med dem till kören. Väl hemma, mat, tvätt, hänga tvätt, matlåda, packat väskor, lagt fram kläder, röjt kök och precis slagit ner röven i soffan och nu sitter jag här med datorn i knät. Ska livet vara på detta viset eller? I morgon är en lika dan dag. Jobb, lunchträning, jobb, åka och hämta barn från dans, hem sent, mat, duscha barn efter dans, smörja barn, packa väskor, plocka fram kläder osv. Blä blä blä. Jag vill nog vara hemmafru i alla fall. Pigg och frisk hemmafru som tränar på förmiddagarna, hämtar barn tidigt och får allmän fart på livet. Nå väl, känner att jag är lite surig. Dels över det goda mumseriet som jag vill åt och sen åt flänga, flänga, flänga...ovan är jag. Nu ska jag fixa lite och dona..tror det blir tidig kväll. ciao från en som trånar efter semla.

Av Tess - 15 februari 2010 20:35

I dag har jag jobbat full dag. Från arla morgonstund 6.45 och var hemma 17.30 och det var en tuff dag. Hade lite halvlång lunch och var och körde cross trainer på gymet. Det är ovant och tufft att sitta framför datorn och träffa alla dessa folk som både är glada, desperata och i kris. Ja ja på fredag är man som ett vanligt fredags slakt och somnar gott i soffan men det är först om några dagar även om jag redan nu längtar till helgen. Jag har saknat mina barn oerhört i dag. Har knappt träffat dem faktiskt. För de var bollibompa och sen var det kväller och nattprocedur. Fan vad meningslöst det känns att vara i från dem. I morgon lika så, då träffar jag dem inte alls. Usch och fy. Visserligen är det självvalt eftersom tidsdagskvällar är min kväll och den ägnas åt någon form av träning just nu cross trainer men funderar starkt på att dansa motionsformen Zumba för att få lite glädje i det hela. Cross trainern är en 50 min plåga men ack så nyttig och ganska skonsam träningsform och man kan få det till att bli högintensiv träning om man vill det....och det vill man ju! Funderar fram och tillbaka på att försöka gå ner i arbetstid efter sommaren men vet ärligt talat inte om det fungerar rent praktiskt. Jag skulle vilja ha mer tid med barnen, eller rättare sagt ha dem hos mig mer. Jag storgillar att ha dem nära även om vi inte gör saker tillsammans. Storgillar att höra dem pyssla, mumla, greja för att slutligen ropa Mamma. Usch nu har jag ju separationsångest märker jag. Ja så blir det när man varit hemma 4 veckor. Tror i alla fall Cornelia känner lika för hon vill inte alls till dagis fast det är kul där. I övrigt har jag väl inget speciellt kul att skriva om just nu...Det är måndag kväll, ja vad mer kan man förvänta sig...Ciao från en som pustar i soffan.

Ovido - Quiz & Flashcards