Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Tess - 14 februari 2010 20:54

Hade en kul och annourlunda kväll än vad jag är van med. Åt pizza och drack vin och sjöng singstar med en kollega innan Peppe körde i väg oss till Melodifestivalen. Späckat med folk så trängde vi in oss. Det var en intressant upplevelse men jag som är Melodifestival nörd tycker nog det är glammourigare att se det på teven än live. Ska man njuta fullt ut live ska man sitta på parkett och några bänkrader från scenen. Men det är ju en omöjlighet när det är 5000 åskådare. Jag hade ändå bra plats men fick uppleva de olika bidragen per storbildsteve men visst det var en sjudande stämmning i arenan och det är en upplevelse i sig. Dessutom är det intressant att se hur upplägget är. Det är ju inte densamma som man får se i teverutan. Nej nästa helg sitter jag framför teven och njuter. Var hemma i skaplig tid i går kväll, tog en sängfösare med maken innan vi slocknade vid midnatt. Vaknade av att ett liten trollunge knöla 6.30 Jag kännde mig död inombords då men det är bara att ta sats. Försökte ligga och dra mig och somna om men den lilla kom och pockade på allehanda uppmärksamhet var 8:e minut. Tillslut kapitulerade jag och gick upp som ett yrvaket vrak. Ja sömnen har varit en bristvara denna helg. Därför ska jag i säng om en timme för att orka knega i morgon. I dag har varit en riktig valentin dag. Första halvan var jag och maken osams..Jippi. Det handlade till stor del om frustration av längtan av varandra och stress över kommande vecka och att inte vara och njuta i nuet. Men efter lite ilska, irritation och tårar så blev vi kontanta igen. Tillbringade eftermiddagen i trädgården. Grävde ett hål i snön och bar dit stolar och grillade korv i solskenet. Det var skönt. Sen har det varit fullt ös sedan dess. Elvira har blivit uppvaktad i dag till allas våran förvåning. På sen eftermiddagen knackade en ung herre på dörren som går i hennes klass. Han överlämnade ett litet Lindt hjärta med 6 små praliner i. Döm om hennes förvåning och för att inte tala om min och peppes. Hon blev dö glad och kramade honom. Hon kom av sig helt och visste inte riktigt vad hon skulle bli av. Vi pratade om det mysiga och hon beslutade sig för att göra den unga herren glad och ringa och tacka. Samtalet glöd ungefär så här. Hej det är Elivra är J hemma? Hej J det är Elvira. Jag vill säga att jag blev jätte glad och överraskad när du kom med din present i dag. Jag blev varm och det var roligt. Ska du gå på discot på fredag? Ja det ska jag med. Vi ses i morgon. Hejdå! First love! Ja kan inte med ord beskriva deras möte och hur de tittade på varandra. Är det så här det ska bli???? Det blir en tuff prövning för mamman och pappan. Nu ska jag återgå till helgens sista godismys innan allvaret pockar på. I morgon är det dax att rycka tag i både det ena och det andra. Dels med jobb och sen komma på fötter med mat och kost. Motionen har jag redan så den är det bara att hålla i men det andra är läge för annars lär jag se ut som en gris till påsk. Nöff nöff från soffan!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards