Alla inlägg under juni 2008

Av Tess - 22 juni 2008 19:29

Vilken himla tur att jag fick en uppgift med dagens blogg. Hade egentligen inget att skriva om i dag mer än att vi slöat och slappat. Jag har linkat på höger och vänstern om vart annat. Badat i poolen med barnen och jag fick vältra mig i från sidan för jag kunde ju inte doppa mig i som normala pga benen, fick spontanbesök av Å och barn och kom på att vi skulle laga lunch tillsammans eftersom alla hade hamnat i ett vakum av inspiration efter midsommarens mat orgie. Sagt och gjort skrapade hon fram fläskfilér och jag lite annat gjos. Grillen drogs fram och på små medel och hop plock fick vi en smakfull grillanrättning. Späckade filen med soltorkade tomater, vitlök och baslika och lindade runt bacon för att sedan slänga dem på grillen. Mums. Sen drönade vi alla och gjorde inget mer än löste livets små bekymmer. Skönt!


Nu till Utmaningen:

Regler:

-Beskriv först reglerna  -Svara på alla frågor  -Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar,be dem läsa din  -Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Fem saker som finns på din att göra lista idag:

*Fixa frukostlåda till i morgon till jobb(innebär att koka ägg)

*Lägga fram kläder

*Fixa lunchlåda

*Vika undan tvätt

*Sen har jag lovat mig själv att jag ska kyssa min man ordentligt minst 3 ggr per dag så det det pirrar i själen.  Har bara hunnit med 2 ggr..mysigt.


Vad gjorde jag för 10 år sedan?

Bodde och levde med en annan man i Linköping och rustade för mitt första bröllop. Känns ju visserligen som det var 47 år sedan, ha ha. Var ute på havet och sportdykte och puttrade runt på havet med min egna lilla skuta. Hade faktiskt en bra och trevlig sommar när jag tänker tillbaka. Gjorde en del resor till danmark, västkusten.  Dock ett helt annorlunda liv mot i dag. En söt historia på sitt sätt.


Hur många ställen har jag bott på?

Inte så många faktiskt.

1 Bott på tre platser i Hallstahammar under min uppväxt.

2 Flytt till Umeå för att plugga på Universitet, 2 olika lägenheter där.

3 Flytt till Söderhamn till en kärlek bosatt där för att jobba och plugga i Gävle, två olika lägenheter där oxå.

4 Flytt till pga jobb brist. Till Linköping för att jobba och bodde på 3 olika platser i Linköping med min dåvarande relation.

5 Flytt till mitt livs kärlek, till lägenhet i Sandviken för att få ömsesidig kärlek och passion.

6 Flytt till vårt hus i Sandviken eftersom familjen utökats med kärleksbarn och här bor jag kvar och tänker inte flytta i första taget.


Jaha det blev nätt och jämt 12 olika bostäder som mina kläder och tillhörigheter flyttats till. Det var ju en del trots allt och framförallt har jag väl lärt känna nya städer. Skulle verkligen tycka det var tungt att flytta till en ny ort nu när jag äntligen rotat mig här. Det är svårare och svårare att etablera nya kontakter och man orkar inte på samma sätt som i studentlivet.


Vad jag gjorde om jag var biljonär?

Såg till att alla jag älskar hade det fint och bra och alla behov tillgodosedda. Betalade alla skulder och köpte troligtvis en större bil.

Fixade till kåken, byggde ut, byggde pool och vedeldat badkar. Vill gärna ha en köks ö med all tänkbar utrustning för mina framtida gourmetmiddagar.

Reste runt i världen med min familj. Tror till och med att vi skulle stanna borta terminsvis. Jag har ju drömmar på att dra i väg till Thailand några månader och där barnen kunde gå i svensk skola för att inte missa något. Har en kollega som testar detta i vinter. Ska bl intressant och höra hur de haft det.


Personer jag vill veta mer om?

Jag skulle vilja veta vad mina kollegor har i bagaget, deras livshistoria för att förstå varför de fungerar som de gör. Vi är ju så otroligt ytliga mot varandra. Vore himla intressant. Sen vill jag absolut veta mer om min man. Det händer med jämna mellan rum att vi upptäcker saker, händelser, beteenden hos varandra som vi inte visste om och det är spännande. Det är härligt att inte allt är så förutsägbart hos honom. Ska rota runt i huvudet på honom och upptäcka nytt. Sen är jag oändligt nyfiken på mina barn att få vara med dem och lära känna deras personligheter hela livet ut.

Sen måste jag bekänna att jag har en otrolig lust till olika personers livshistorier och är otroligt intresserad och uppslukad att höra hur människor kan få till det i sina liv. Kanske därför jag jobbar med det jag gör.


Personer jag utmanar får bli:

Bella och Manuella, min kusin Swyzak och farmor Singoalla sen är det ju en uppsjö av flera som inte bloggar vänninan Å, och vänninan M men då får jag göra en direkt intervju.


Das war alles tror jag. Hipp hopp nu ska jag sätta fart med det jag måste göra. Ciao

Av Tess - 21 juni 2008 21:12

Hade en himla fin midsommar även i år. Nu var det 4:e året i rad som vi hade midsommarfest som nu blivit en tradition och ett måste hos oss ensamfamiljer här uppe. Det blir ett slags Grande Finale efter det långa jobbåret och en sorts uppsamling innan alla beger sig till sina familjer ute i landet.  Perfekt avslut. Alla kom vid kl 11. 3 familjer så vi var 12 pers till lunch. Fixade till en buffé i vanlig ordning bestående av sill från fiskarn ute i Gävlebukten, hade lax sushi, wasabilaxrullar, potatis, ostar kex, ägg och annat plock. Hade snapsen förståss och några pilsner.  Lagom rusiga så fick vi förstärkning av 2 familje till så nu var vi 21 st så greppade sekatörerna och gick ut på fältet för att fixa blommer och lövverk för att skapa årets version av midsommarstång. 3 m hög blev den i år. Vi greppade allas händer, alla 21 st stora som små och dansade runt traditionellt med sång och musik. Efteråt hade vi tårtbuffé och kakor som naturligtvis var Å:s förtjänst, ljuvligt gott, alla åt och drack och tjatade om livet. Himla trevligt. Frammåt kvällskvisten när alla lekt och haft sig så delade vi på oss och ursprungsfamiljerna var kvar och grillade. Kvällen blev lång, väldigt lång.  Somliga bastade kl 2 och somliga försökte sova kl 2. I dag har livet varit mjukt och härligt för somliga och för andra kanske mer hårt, kantigt och tungt och tröttsamt. Det är bla min käre make som haft en baksmälla som heter duga. Klart det blir ju så när man skålar in natten kl 3. Vi hade nattgäster så barnen har lekt hela dagen i dag oxå. Jag och vänninan M skulle gå på en kort prommenad och kolla sjön. Vi gick och ältade våra jobb och blev himla intensiva vilket resulterade i att jag inte såg mig för utan halkade på en sten, stukade höger fot och landade på vänster knä. Fotknölen är stor som en tennisboll säger peppe men mitt stora  bekymmer är faktiskt knät som jag upplever mer smärta i. Nåja vi får se i morgon hur det ser ut. Är det inte typiskt. Tycker precis att det är ett tecken på att någon vill tala om för mig att det är okej att sitta på fläsket och fylla sig med chokladpraliner. Aktivietet är bara onödigt och farligt och inte ens lönt att börja med för man hinner bara några gånger sen kommer ett stor fet tröskel i vägen som detta. Inser att jag får plocka fram stålåsnan om knät blir bättre. Bilen ska vi bojkotta. Har inte råd att köra den riktigt som det känns nu. Svindyrt och man vill lägga krutet på semestern i stället.


Vännerna från Gävle åkte här på kvällskvisten efter en hel dag. Vi insåg att de inte varit här sen i höstas hela familjen. Sannslöst vad tiden går. Nu till veckan är det Bangen och då kommer förmodligen Cuba A och hans fru så nu är det bara att ladda om och bädda om. Nu ska jag strax nanna. är ganska slut. Lite sömt och mycket glädje. Natti natt

Av Tess - 19 juni 2008 10:20

Igår var jag fullkomligt rasande och var super ledsen hela dagen. Hade individuellt lönesamtal och fick typ till svar att jag kunde få en topplöneutveckling om jag inte hade så mycket frånvaro i form av vård av sjuktbarn, sen var jag borta själv när jag fick missfall...I övrigt fanns inget jag kunde förbättra för jag gör max av allt och ser till att utveckla mig. Chefen sa att hon vill se mig och när jag är borta ser hon inte mig..när jag är här så ser hon mig mera och min gedigna kompetens. Håller på att kolla upp detta om det är lönt att ens gå vidare med detta. Arbetsgivaren gör ju precis som den vill när det är individuell lönesättning. Facket är inte ens med i diskussionen. Däremot söker jag avtal, riktlinjer, lagstiftning på området hur man får tillämpa lönesamtal. Löneskillnaden är en spottstyver utan i mitt fall känns det som en princip och jag har verkligen blivit utsatt för att jag har sjuka barn under året på fler sätt en ett. Känns knappt som jag vågar ha semester i sommar för då är jag ju inte synlig. Känner mig trampad på som fasiken och har tappat lusten till jobb. Om någon läser detta och har aktuell lagstiftning kan ni vara snälla att lämna en kommentar om detta.

För att toppa detta hade vi en utredare från försäkringskassan på jobb och gick igenom de nya reglerna som regeringen tagit i nya propositionen. Hela arbetsgruppen blev så arga att vi knappt kunde prata. Det är helt sjukt vad som kommer hända i samhället. Det kommer slå med full kraft efter årsskiftet, då kommer det märkas att de som är svaga kommer att få det himla tufft och tungt. Socialtjänst får mer att göra och Arbetsförmedlingen får en omöjlig uppgift. Regeringen förväntar sig att företagen ska öppna dörrar för alla människor och möta dem i deras förmåga respektive oförmåga. Nåja en får se hur det blir. Ingen i idé att hetsa upp sig nu.

Laddar för midsommar, hoppas det blir bra. Är ganska trött och sliten och vill helst spinna en kokong och krypa in i och titta ut när det är semester.

Ska fortsätta med mina utredningar men kännde att jag måste få kräka ur mig lite. KRAM

Av Tess - 17 juni 2008 22:57

Kunde inte gå och lägga mig utan att ha bloggat om denna dagen. Kortfattat började den intensivt hemma och tempot ökade på jobb och jag fick ställas inför lite luriga akuta bekymmer hos olika människor men jag har en idé.  Min fokus har varit på barnen i dag. Idag var deras sista dagisdag och för min stora tjej var det den absolut sista dagisdagen någonsinn. Nu är den eran över och hon blir skolbarn. Tycker det går så fort, man hinner inte med i deras fart att växa. Min lilla bebis ska börja skolan. Det säger väl en hel del. Sedvanligt har de haft tacofest på dagis där de stora blivande skolbarnen gjort tacos till de små. Sen fick alla stora barn sin dagispärm där det finns teckningar, bilder och händelser som Elvira varit med om under sin dagistid sedan hon var 2 år. Cornelia har inte haft samma avslutning ännu. Hon byter inte avdelning förräns första veckan i September. Då lämnar hon småttingarna och byter upp sig och det tror jag blir bra. För att fira in sommarlovet hade vi lite avslutningsceremoni här hemma. Sommarpresent och sedan fick barnen välja mat. På bilden ser ni vad vi åt till middag i dag. En pannkakstårta med jordgubbar och grädde och vissa lager med sylt och grädde och naturligtvis så blir det ingen tårta utan godis. Tjejerna somnade utmattade men verkade nöjda och spännda på sitt sommarlov. I morgon ska barnen och deras pappa inte göra jätte många knop, bara landa i den nya vardagssituatione. Själv har jag späckat schema från 7.45 till kl 20. Men det löser sig. Har nedräkning nu. 2 veckor till semester. Bara att härda ut och det kommer att gå bra för nu har man ledigheten inom räckhåll.

Nu väntar sängen. Håll till godo med vår härliga anrättning.

ciao

Av Tess - 15 juni 2008 21:07

Helgen har varit helt okej. Har inte varit i form mentalt. Igår, lördag softade vi. Dagens höjdpunkt var när min racer kusin vitamin kom och hälsade på med sin ursöta son. Vi hittade tillbaka till varandra i samband med farmors begravning. Känns himla kul att kunna knyta ihop banden igen. Vi var ju ganska tajta våra 15 första år i livet och vi träffades ofta. Visserligen har jag många fler kusiner men de är så pass mycket yngre och har knappt träffat dem. Kusin J är stort sett jämngammal och det roliga var att man bara ville fråga 1000 frågor på bara en timme..haha. Ska göra allt jag kan för att vi ska ses igen. Hur kul som helst och blev varm i hjärtat. Sen softade resten av lördagen i huset eftersom det regnade ute.


Idag var jag och dansade magdans. Har inte rört en fena på 2 veckor förutom prommisen jag tog till jobb förra måndagen. Har inte ens lyssnat på arabisk musik på två veckor och kännt mig lite låg. Insåg när jag kom dit och träffade alla mina likasinnande att det var hur kul som helst. Märkte att jag stelnat i hop. Måste försöka köra korta pass några gånger i veckan för att frigöra kroppsdelarna från varandra. Resten av dagen har gått i sakta mak. Vi har myst och ätit gott och drönat och fixat ute, sopat lite, planerat allt fix vi måste åstadkomma på huset innan hösten kommer. Det är det tråkiga med hus att förr eller senare så måste man göra nått. Byta stuprännor och måla fönster känns ju inte så jävla kul men ett måste. Nåja det är väl peanuts jämfört med den dagen när vi ska måla om hela huset. Då kan vi snacka jobb. Just nu sitter jag med ett jätte leende. Kollade av mina mail och har blivit kontaktad på facebook. Har egentligen inte haft tid att sätta mig in i facebook och vet inte hur det fungerar men nu hade jag blivit addad av en gammal klasskompis från åk 4-9. I och med detta så kunde jag leta upp andra forna vänner och blev rätt ställd. Fan jag känner ju inte igen en enda snubbe. Ha ha....jag är lost. Men det blir ju så när man lämnar tidigt och jag lämnade Hallsta direkt efter studenten. Hittade killen jag frågade chans på när jag gick i femman..fniss..Minns det som igår. Han hade döö fin bmx. ha ha. Sen hittade jag lite andra figurer...måste smälta detta. Det är återträff i halsta i september och jag kommer att känna mig förvirrad när jag drar dit för jag vet inte vilka jag tillhör, alla har blivit så förändrade  och faktiskt till det bättre. KUL! Nu ska jag käka macka och ladda inför veckan. Ciao och nattis alla myggorna ute!

Av Tess - 13 juni 2008 20:32

Fredagen den 13 började med ett BRAK, milt sagt. Jag och min man blev så himla ovänner att det verkligen dundrade och blixtrade. Vi hamnade i pinpongvågen och slog tillbaka. Barnen blev mycket oroliga och Elvira till och med sa åt oss att vi var taskiga i tonen. Tack och lov sa vi inga elakheter men tonen kan ju räcka. Vi var noga med att förklara att mamma och pappa var osams med varandra och att det inte var något med barnen och att vi kommer att bli vänner sen(fast det känndes inte så då utan hade kunnat kasta ringen i skallen på honom) Det var mycket  länge sen vi var sådana ovänner, har nog inte varit så arga i år. Trodde inte vi skulle komma i väg på vår dag till Furuvik, vi gjorde trots allt det och det var nog tack vare att vi skulle hämta Å och deras tjejer. Väl inne i bilen alla 7 med packning bestående av mat, kläder och regnkläder och en vagn att dra allt i så känndes det bättre. Vädret verkade okej och det känndes rätt bra. Jag och peppe hade blivit vänner något sånär. Vi kom fram och barnen fick genast träffa och hälsa på Nicke Nyfiken och det var ju en hit kan jag säga. Väl inne i parken gick vi igenom det mesta av djurlivet och växtlivet. Parken har tema AFRIKA och vi har sett chimpanser, orangutanger, och flera sorter små apor typ lemuer och liknande. Vi passerade flertalet ormar, krokodiler, superfina sköldisar, skorpioner och andra små kryp. Såg kameler, hästar och getter, får, kor, kängurus. Ja det var ett helt gäng med djur till allas glädje. Furuvik ligger vid havet så vi fick lukta på havet och blicka ut mot öppet hav bortom horisonten...härlig känsla. Strax före lunch började det regna, suck och stön. Drog på alla regnkläder och fällde upp paraplyn men det hjälper ju lixom inte när man är ute en stund. Mitt i allt detta började barnen påkalla hunger. Det som är trist med furuvik är att det inte finns så mycket tak att fika under. Hittade en fäbod som tydligen alla andra hittat så jag fick backa ut. Kort därifrån stod en liten fäbod eller stall med små spiltor där det var får och luktade fårbajs. Mitt i där var en öppning och jag och stora tjejerna baxade in två bänkar och en bänk i mitten som fick bli bord. Kallade på peppe som sa usch fy fan det luktar skit..ja välj själv..fika i regnet eller under tak med djuren. Sagt och gjort dukade Å fram en enorm picnic. Vi satt där och mös bland halm och får som sa bääää i ryggen medans man mumsade på kycklingben, jordgubbar, morötter, ostar, köttbullar, te och tårta. Vi stormös hela högen av känslan att sitta under takbjälkarna i detta lilla får stall så nära djuren. Fick en aning om hur det tre vise männen måste ha kännt sig när den tiden begav sig. Harmoni, balans värme och kärlek. Efter 1 timmes picnic så avtog regnet. Vi gjorde klart djuren för att sticka i väg till tivolit. Ungarna var lyriska och hysteriska. Alla barn har nog åkt karuseller 20 ggr. Jag åkte det mesta med små tjejerna men peppe offrade sig på en barnkarusell och jag har aldrig sett han så rädd. För att toppa upplevelsen av tivoli fick de äta världens största sockervadd som dessutom var rosa...Möra och lyckliga efter dagen åkte vi tillbaka sandviken och avslutade med MCDonalds. Nu sitter man här lagom mör och ska snart smälla på en film, hälla upp en skål med chips och dröna. Tur att dagen blev så bra trots en lågvattenmärkt start. Jag älskar min gubbe och han älskar mig men ibland drar vi inte jämt och är man minsta slut och trött och inte i form då blir det en höna av en fjäder. Vi lär oss av dagens läxa och ska hålla i hatten om det blir en till irritation.


 I kväll är jag tacksam för att vi fick den här upplevelsen och tack kyrkan som barnen sjunger i barnkör, de var de som bjöd oss. Tror inte vi hade haft råd annars...900 kr hade ju bara entré och barnens åkband kostat. Sen hade resten tillkommit. Jag är oerhört tacksam för den underbara picnicen Å tillverkat som avnjöts i en fantastisk unik miljö. Det var otroligt mysigt i vanlig ordning och smaskigt. Det satt som ett smäck för själen och magen. Kommer att somna gott i natt...underbar känsla att ha gett barnen så mycket tid och uppmärksamhet. 4 tjejer kommer absolut att sova jätte gott. Det glädjer i hjärtat att uppleva detta med dem, mina älsklingar.

Av Tess - 9 juni 2008 21:27

Undrar just hur många ute i Sverige, Europa, i världen som har en partner som sitter klistrad framför fotbollen under detta EM. Jag är en singelkvinna dessa ögonblick. Hur tråkigt som helst och fotbolls EM varar ju hur länge som helst och dessutom två matcher per kväll. Tur jag har min dator att surfa på men det blir ju ursegt i längden att sitta framför datorn. Vi har ju dessutom bara en TV hemma så det går lixom inte att titta på sitt utan livet är en en överrenskommelse. På sikt lär vi väl skaffa en TV till men det får bli längre fram när tjejerna börjar konkurrera om de bästa tevetiderna.  I morse greppade jag stavarna och knatade till jobb. det Gick hur segt som helst och benen känndes mycket långsamma trots MP3 spelaren som poppade 70 tals musik. Tog en evighet innan jag nådde fram till jobb. 3.6 kilometer känndes som jag gick hela vägen till riksgränsen. Nåja jag gjorde det och det var det viktigaste.

Dagen på jobb har segat sig fram. Lusten och intensiteten finns bara inte där men man gör det man måste. Märks att kollegorna är ganska slut oxå. Så det ska bli välförtjänt med semester. Lika för Peppe som är skit sliten och inte alls har lust med jobb. Han har inte ens lust med planering utan vill vara hemma nu. Nåja vi har 3 arbetsdagar till denna vecka. Fredagen är ledig och då ska vi åka till vår djurpark och tillika tivoliland i Gävle. Vi ska ta med våra extra tjejer och deras mor vänninan Å. Vi åker i kyrkans regi som bjuder som tack för konserterna ungarna gjort. De bjuder och vi nyttjar parken fritt, sen har vi gemensam picnic. Tror det kommer att bli en toppendag.  Barnen ser framemot alla djur och karuseller de ska åka och jag ser fram emot att vara borta med familjen. Det blir gott med långhelg igen. Ínsåg att veckan efter blir oxå bara 4 dagars arbetsvecka för då är det ju midsommar. Otroligt vad fort tiden går. Annars har jag inte så mycket mer mummel att skriva om. Livet mummlar på och har lunk här. Synd att vädret är svalare, hade nog önskat fortsatt värme. Det är stor skillnad på 20 grader och 30 grader. Nu ska jag snart nanna. Är skit trött...ja just det kom på att jag glömt fixa matlådan...och ungarnas kläder. Usch vad fort denna måndagkväll gick...i ett huuujjjj. Nattis och dröm sött!

Av Tess - 8 juni 2008 21:04

Jaha då var den här underbara långhelgen till sin ända. Typiskt, trist har ingen som helst lust med att jobba i morgon. För att summera helgen kan jag säga att batterierna är laddade för både min och peppes del. Jag känner mig piggare och han med. Vi har rått om varandra och bara haft det så där skönt man har på semestern.Nu går jag ju och tror att vi ska åka till MÖ i veckan för det känns verkligen som semestern har börjat. Sannslöst vad snabbt man anpassar sig bara det blir varmt och härligt och dessutom kan bada i sjön som håller runt 24 grader.  Men ack vad man bedrar sig. Fick allt fixa matlåda och sallad nu på kvällen, packat ungarnas ryggor, plockat fram kläder, blåst köket, vattnat alla blommor både ute och inne. Vikit tvätt (skit tråkigt).  Packa min väska, ryggan, för planen är att jag ska gå till jobb i morgon med stavarna om det inte regnar. Har till och med kollat in stål åsnan men den lockar fanemej inte men jag borde ta den egentligen med tanke på det höga bensinpriset. Sen har jag inte rört mig ett smack på en vecka och har bara mumsat choklad, chips, vin mera vin och sen till råga på allt har vännen Å terapiat sig genom att börja baka cup cakes med diverse frostingar...alltså muffins med allehanda fyllnigar och mumsiga smeter uppepå. Dessa delar hon gladeligen ut till mig/oss och det är bara jag som är fika tokig och elvira förstås. De är helt underbara, bättre än godis. Älskar fika och framförallt hennes delikata små skapelser. Jag kan lova att min kära svägerska skulle smälla av på detta oxå så jag får lov att baka lite hos svärmor när jag kommer så vi har något att fylla buken med i fika väg. Nåja ,med all denna fyllning ska jag sitta på rumpan på jobbet, nä usch jag får lov att gå i morgon det är ju inte skitlångt utan en prommis på 45 min, lagom egentligen och för en tid sedan upplevde jag den sträckan som kort nu är det tillräcklig...tänk vad man förändrar sina referenser.  Sen får peppe hämta mig för inte orkar jag gå hem...ha ha  nån måtta får det va.  Det är mitt löfte till mig själv att jag ska gå till jobb 2 ggr per vecka eller cykla(ööörk) fram till semestern och sen blir det lite magdans...perfekt. Det ser perfekt ut när man skriver det här...få se hur perfekt det är kl 06 när klockan ringer i morgon. Det är definitivt perfekt för bensinräkningen i alla fall. Fattar inte hur de kan ta så otroligt högt literpris som 14 spänn och dyrare ska det bli till semestern lovar de. Nog om det, känns så deprimerande att ens tänka på eländet.

Tjejerna våra mår prima, har mestadels badat och haft det skönt. De solbrända trots att vi smörjt dem ordentligt. Men det tar ju ändå.. Berättade för Elvira i kväll att jag var tvungen att lägga fram långbyxor för det ska bli kallare i morgon här uppe och ännu kyligare på Tisdag. VA, näää utbrast hon, är sommaren redan slut. Nejdå sa jag men molnen och solen bestämmer när det blir så här varmt och lite kallare. Såg på vädret att norra Sverige to m kunde få snöblandat. Sjukt känns det när man haft 5 dagar med 30 grader varmt och snudd på vindstilla. Det är bara i dag det blåst som tusan men det var mycket varma vindar. Känndes precis som man var utomlands fast man var hemma. Peppe och tjejerna har börjat nedräkning. Elvira går 7 dagar till på dagis sen slutar hon för alltid. Min stora lilla tjej. Hon ser både skrämd ut och glad ut när vi pratar om det. Cornelia går någon vecka i augusti innan hon går över tilll storbarnsavd. Hon är jätteglad över det. Så de är lediga från 18 juni till 18 augusti. Inte illa, det blir ett härligt långt sommarlov och det märks att de är trötta nu. De har bara gått en dag på dagis förra veckan och de hade inte någon längtan inför i morgon. De gillar att vara hemma och leka och bada och busa och har blivit fantastiska kompisar. De där slitiga småbarnsåren man hade när Cornelia var bebis och elvira var knappt 2 år är ett minne blott nu när man ser hur tajta de verkligen har blivit och att de roar varandra, passar varandra samtidigt som de kan vara ovänner till max.  En brun och en blond, man förundras när man tittar på dem....att de är våra barn. Nu ska jag hämta dagens sista cup cake, var med dajmkulor uppepå. Såg smarriga ut. Njut av kvällen innan det blir måndag. Jag ska försöka men det kryper lite kroppen och huvudet har börjat arbeta så smått, tyvärr. Ciao!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards