Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Kunde inte undvika den..

Av Tess - 5 september 2010 19:39

Intensivt veckoslut kantat av förkylning. I fredags var vi på bäverjakt ute i buschen, fan vet var vi var någonstans. Jodå jag vet på ett ungefär men vet inte hur jag ska förklara det mer än att vi var vid en sjö i buschen nära Torsåker. Jag och alla eleverna, min första lektion i natur och fritid. Vi var några tappra som kravlade, kröp och klättrade 400 m över stock och stock i varierad terräng för att beskåda ett bävernäste. Vilka djur de där är, hur fan kan de bygga såna stora bostäder de där små gnagarna. Alla träd vi klättrat över var träd som de fällt med sina tänder. Kan ju helt klart säga att jag inte klarat denna strapats för 1,5 år sen. Inte en sportkeps i varken ork eller fysiska förutsättningar att klättra upp och ner. Kul med eleverna som var intresserade oxå. Tyvärr tog förkylningstrollet mig och det blev ett faktum fredag kväll. Frustrationen har varit stor över att inte röra sig. Enorma hjärnspöken i form av känslor som tror att jag ska svälla som en ballong på studs medans jag logiskt vet att det gör inget. Hemskt, har spelgat mig mer än en gång för att konstatera att ballong stylen inte är där. I kombination med att man lever lite för lyckligt fredag och lördag med mat, vin, godis och fika och annat lyx. Så nu brottas jag men det kommer jag över. Tog en förkylningsprommis på 50 min i dag alltid nått.

I går hade vi jätte kalas för minstingen som fyllde 6 år i somras så igår hade vi huset fullt med 6 åringar. Pusta men det gick bra och hon är firad. Nästa helg ska den stora tjejen bli firad då blir det 15 st 8 åringar och då blir det livat i holken oxå. I dag har vi hunnit i kapp med hushåll och alla göromål. Maken har varit så duktig med städ och fix och klippa gräs ja det är nog inte många gräsklippningar kvar att göra. Det var 0 grader i natt så det är nog nära nu med riktig kyla och frost. Veckan som stundar så kommer saker och ting och aktiviteter dra i gång med max kraft. Måndag utan aktiviteter sen är det grejer var kväll. Dans, kör, fiolorkester och mera dans och vanlig fiol lektion. Däremellan hoppas jag att jag piggar på mig och orkar träna, dansa orientalisk magdans och så. Min mans schema drar oxå i gång med full kraft så hur vi ska lösa tillvaron logistiskt återstår att se. Men vi har en plan. I morgon stundar jobbet och eleverna och en ny härlig dag på jobb. Ska bli kul. Jag är ensam chef i morgon då den gamla är pensionär då och troligen tisdag oxå.  Känns kul att köra skutan själv och grunna på det som händer. Ja det är med glada steg jag styr kosan dit. Väntar på besked på hur framtiden ska bli. Stiftelserna har haft sitt stormöte i helgen och nu väntar man på protokollet som talar om beslut för det kommande året och därmed oxå  ett preliminärt besked för året därefter. Nu väntar kväller och nu ska datorn av. Gud vad jag gillar min nya dator, blank och fin och lätt och snabb, ja den förra var snigel jämfört med denna...Puss och kram där ute i världen.

 
 
Lena

Lena

6 september 2010 05:54

Fräckt med bäverjakt! Har aldrig sett en livs levande bäver :) Skönt att du kände den fysiska skillnaden när du var ute i skogen. Kram

http://zitalena.blogspot.com

 
ulla

ulla

6 september 2010 19:27

Inte visste jag att bävrar smittade....stackare!
Kul det gick bra på Cornelias kalas.
Skickade Elviras paket idag men tror jag skrev fel ålder - hahaha...typiskt mig.
Puss

http://singoallabloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 8 september 2010 20:28

Om bara två dagar har jag gjort en hel månad på det nya jobbet. Reflexion, ja att det är otroligt kul och annorlunda, hög intensitet och man kommer verkligen nära dem man jobbar med. Jättekul på alla sätt och vis även när det blir lite knöligt med at...

Av Tess - 1 september 2010 18:08

Hejsan hoppsan efter påtryckning på min blogg om min vardag så ska jag göra ett nytt ryck med skrivanden. I ärlighetens namn har jag haft så mycket på mitt nya jobb och då menar jag intryck, intensivitet så jag har varit så slut i huvudet så jag har ...

Av Tess - 16 augusti 2010 20:28


   Vaknade när klockan ringde i morse 05.50 och var döende trött. Har sovit som en kratta och nästan inget. Tankarna och pirret for i magen inför dagens jobbstart. Kyligt i huset då temperaturen ute gått ner avsevärt. Satte mig i soffan och tittade...

Av Tess - 15 augusti 2010 08:39

Verkligheten kommer i kapp en hur man än beteer sig. Kom på att jag var sugen på att blogga i dag, har ju pausat en tid pga orkeslöshet. Nu är frågan om jag har några läsare, kanske, kanske inte men jag skriver mest för mig själv. 1.5 månads tystnad ...

Av Tess - 28 juni 2010 22:14

Är en i en dålig period på fler sätt än ett. Längtar efter semester och tycker det är tufft att jobba just nu. Solen steker och det känns verkligen som man missar sommaren och att jag kommer rakt in i hösten. Semestern känns oändligt långt borta och ...

Ovido - Quiz & Flashcards