Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

Att bara vara mamma

Av Tess - 11 juni 2010 21:33

Har haft två ursköna dagar med tjejerna. De verkar helnöjda. Visst jag är hemma med dem ofta med det är skillnad att vara hemma efter jobbet och heldagshemma och ägna sig åt dem och vara helt närvarande. I går var det solskensväder och vi var på stan och shoppade nya löpar pjuck till mig, fotbollskläder till elvira och bikinibyxor till Cornelia och en riktig fotboll. Åt korv och glass på stan för att sen åka hem och dröna vid vår hemma lagun o solen. En slappar dag och mycket kel och gos. I dag skulle regnet vara ett faktum. Trots ledig dag tvingade jag upp mig 05.40 för att 06.15 bege mig ut i mina nya joggingskor innan regnet skulle bli ett faktum. Lätt duggregn, mjuka skor så blev det en jogging på 29 min, föratt kasta mig i bilen och åka till gym till kl 07 för att riva av ett pass. Var åter hemma 08.20. Nöjd över det. Vad gör man för att pressa in träning och jag har defintivt ätit upp allt och mer därtill idag men jag är tillfreds. Strax före 10 så begav vi oss till Gävle för att gå på Sveriges järnvägsmuseum med tjejerna. Tog med vännina Å och hennes barn. Vi hade helkul i 3 tim.Har klättrat på lok och det var väl en 12 st plus vagnar eller nått i stora tågstallar. Passade perfekt i detta väder. Sen blev det sen lunch på IKEA, lite shopping och sen hem lagom vid 17 tiden. Tjejerna var helnöjda verkligen och de tjattrade som tusan om alla ång lok med sin pappa. Sen har jag softat med vin, godis och nötter i kväll..USCH jag är en usling. I morgon blir det nog sunda linjen. Märker att kroppen går upp i vikt. Den strävar och favvokjolen är inte så kul att ha längre. Hann med en snabb coaching på gym i morse och det är bara försöka att härda ut med att hålla kroppen i förbränning och försöka hålla igen men det är så jädrans svårt oerhört svårt. Allt är ju så gott. Det hjälper inte hur mycket jag tränar. Ska jag hålla mig är det enbart ägg, kött och grönsaker typ. inget annat då fungerar det skapligt men jag är ingen fakir utan är en levnadsglad människa. Ja ja får väl ge mig ut i morgon i regnkläder med mina nya skor och har faktiskt köpt spritt nya lurar till mp3 spelaren. har kört med billiga rackare en tid, har inte tagit mig råd men i dag gjorde jag det. Gud vad skönt att höra bra. Det är en fin motivator.  Köpte öven en hållare för mobiltele på armen så jag slipper hålla i skiten. KANON! I morgon blir det lite fix inför det hemliga kalaset vi ska på, har åtagit mig att göra en del. Bakade 5 kakor med totalt 2 kg choklad igår. Gissa vad jag blev mätt på, inte mat i alla fall utan SMET! Nåväl Jag ska återgå till mitt leverne sen efter denna mini semester. Funderar på att nanna snart. Har ju varit uppe i ottan fast jag haft semester. I efterhand var det värt det för nu i kväll har jag bara softat. God natt hela världen vi ses i morgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 8 september 2010 20:28

Om bara två dagar har jag gjort en hel månad på det nya jobbet. Reflexion, ja att det är otroligt kul och annorlunda, hög intensitet och man kommer verkligen nära dem man jobbar med. Jättekul på alla sätt och vis även när det blir lite knöligt med at...

Av Tess - 5 september 2010 19:39

Intensivt veckoslut kantat av förkylning. I fredags var vi på bäverjakt ute i buschen, fan vet var vi var någonstans. Jodå jag vet på ett ungefär men vet inte hur jag ska förklara det mer än att vi var vid en sjö i buschen nära Torsåker. Jag och alla...

Av Tess - 1 september 2010 18:08

Hejsan hoppsan efter påtryckning på min blogg om min vardag så ska jag göra ett nytt ryck med skrivanden. I ärlighetens namn har jag haft så mycket på mitt nya jobb och då menar jag intryck, intensivitet så jag har varit så slut i huvudet så jag har ...

Av Tess - 16 augusti 2010 20:28


   Vaknade när klockan ringde i morse 05.50 och var döende trött. Har sovit som en kratta och nästan inget. Tankarna och pirret for i magen inför dagens jobbstart. Kyligt i huset då temperaturen ute gått ner avsevärt. Satte mig i soffan och tittade...

Av Tess - 15 augusti 2010 08:39

Verkligheten kommer i kapp en hur man än beteer sig. Kom på att jag var sugen på att blogga i dag, har ju pausat en tid pga orkeslöshet. Nu är frågan om jag har några läsare, kanske, kanske inte men jag skriver mest för mig själv. 1.5 månads tystnad ...

Ovido - Quiz & Flashcards