Direktlänk till inlägg 30 april 2009

Njutning

Av Tess - 30 april 2009 06:57

Behöver njutning kosta? Vad är njutning för mig? Ja det kan vara många saker naturligtvis även för mig. Ofta fokuserar man på en två eller flersamhet, god middag, samtal, tända ljus och lite soft. Eftersom jag lever utanför maten försöker jag verkligen hitta njutningen i andra saker och just nu fokuserar jag på mig. Naturligtivs jag njuter av att vara hemma med min man och barn men det finns andra saker som börjar göra sig varse. En sak jag börjar njuta av är känslan av att inte känna några begränsningar. Det kommer över mig med jämna mellanrum nu när jag pressar gränserna vad gäller min fysiska förmåga. Dels för att jag vill känna vart går ribban men den verkar inte riktigt finnas. Jag känner mig orerhört rörligare plus att orken har ökat enormt vilket medför lust och glädje som jag sen delar med mig. Tex jag smäller inte av efter att ha plockat saker efter barnen en hel kväll utan har fortfarande energi. Jag gick ett step pass i tisdags för det inte blev någon dans. 45 min ren intensiv kontidion. Jag var så Duktig och förvarande instruktören att jag kanske inte had ork och att jag är nybörjare plus att jag har dålig energi för jag soppar. Kraften kan ta slut tvärt. Men jag har i alla fall varit på hennes pass 1 ggr för 1,5 månad sedan och jag vet att det är avancerat.  Hon varnade mig men tyckte jag fick vara med.  Men där fick jag mig en tankeställare. Jag var med hela passet och hade hög intensitet rakt igenom. Jag var INTE den som la av först. Eftersom jag tycker det är superkul med kordinationsövningar så njöt jag fullständigt av musiken, tempot och faktum att jag verkligen orkade utan att känna att hjärtat var på väg ur kroppen. Jag njuter av tanken att jag snart kan rymmas i en gunga på lekplatsen. Det är möjligt att jag redan kan det för jag har faktiskt inte testat och det ska jag nog göra. Jag vill gunga högt med mina barn. Summan av kardemumman så tänker jag varje dag på njutning och försöker hitta andra värden och upptäcker andra njutningar som handlar om FRIHET!


En annan intressant sak jag har upptäckt som kommer att bli dyrt och kul är att den här kroppsminskningen blir ju en ny garderob men även nya skor. Jag provade sommarskor i går hemma, de gamla och de var i storlek 39. Stora och glappandes och jag tänkte fan nu har jag inga skor ju. Var i valbo med vännina Å och provade 38 or. De satt som ett smäck. Det hade jag INTE räknat med att fötterna skulle krympa en hel storlek. Så det blir nog att ekipera fötterna också. Jag blir helny. Nya kläder. nya skor och nya stödstrumpor, ja det sistnämnda känns ju öken men ett måste.  I dag är det i alla fall 30 april. Mitt mentala mål var att jag i dag skulle väga 90 kg jämt och jag är nästan där 90,8 kg visade vågen i morse så nästan. Till 31 maj är planen på 80 kg men jag vet att jag inte går ner 2 kg per vecka men jag försöker ställa in huvudet mentalt på att jag ska ner dit så kanske hjärnans impulser kan vräka fettcellerna och vips väger jag 80 kg. Nu ska jag ta sats med sopperiet och att överleva denna storhelg med allt vad mat och umgänge heter. Jag kommer att greppa stavarna och ut och trava för att stärka min mentala styrka. Dax att hoppa ner i arbetshögen.

 
 
Ingen bild

ulla

30 april 2009 10:07

Det är en njutning bara att läsa din blogg!
Fortsätt på denna bana Tessan..Vi hörs!
puss kram

 
antigone

antigone

30 april 2009 20:33

Puss!

http://www.antigone38.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 8 september 2010 20:28

Om bara två dagar har jag gjort en hel månad på det nya jobbet. Reflexion, ja att det är otroligt kul och annorlunda, hög intensitet och man kommer verkligen nära dem man jobbar med. Jättekul på alla sätt och vis även när det blir lite knöligt med at...

Av Tess - 5 september 2010 19:39

Intensivt veckoslut kantat av förkylning. I fredags var vi på bäverjakt ute i buschen, fan vet var vi var någonstans. Jodå jag vet på ett ungefär men vet inte hur jag ska förklara det mer än att vi var vid en sjö i buschen nära Torsåker. Jag och alla...

Av Tess - 1 september 2010 18:08

Hejsan hoppsan efter påtryckning på min blogg om min vardag så ska jag göra ett nytt ryck med skrivanden. I ärlighetens namn har jag haft så mycket på mitt nya jobb och då menar jag intryck, intensivitet så jag har varit så slut i huvudet så jag har ...

Av Tess - 16 augusti 2010 20:28


   Vaknade när klockan ringde i morse 05.50 och var döende trött. Har sovit som en kratta och nästan inget. Tankarna och pirret for i magen inför dagens jobbstart. Kyligt i huset då temperaturen ute gått ner avsevärt. Satte mig i soffan och tittade...

Av Tess - 15 augusti 2010 08:39

Verkligheten kommer i kapp en hur man än beteer sig. Kom på att jag var sugen på att blogga i dag, har ju pausat en tid pga orkeslöshet. Nu är frågan om jag har några läsare, kanske, kanske inte men jag skriver mest för mig själv. 1.5 månads tystnad ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards