Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Drömmar

Av Tess - 18 april 2009 20:10

Just nu sitter jag och nattar min minsting som vi naturligtvis skämt bort med att natt, för att det är så mysigt. Men de senaste månaderna har jag försökt att sitta bevid med datorn så hon ser mig. Jag är en bit bort. Vi har precis haft en diskussion om natträdsla, eftersom hon säger att hon är rädd. Hon är alltid rädd på kvällen min 4 åring. Hon kramar sin ior som hon säger är full med hjärtan och kärlek för den har hon fått av farmor. För en liten stund sen frågade hon mig om vår drömfångar vi har i sovrummet:

-Mamma vad händer med mina otäcka drömmar?

-Hm dom tar drömfångaren så du ska få kvar alla vackra drömmar?

Det går 2 minuter:

-Mamma hur kommer drömmarna ur tanken?

-Hur menar du?

-Hur kommer drömmarna från tanken till drömfångaren egentligen?

-De svävar från tanken rätt in i drömfångaren och i drömfångaren går dom sönder och försvinner och finns inte mer.

-Mamma, ramlar dom ner i golvet då?

-Ja det kan man säga för det måste ju få plats med nya drömmar.

2 minuter går.

-Mamma?

-Ja?

-Jag är rädd mamma, mörkrädd fast det är ljust ute som dagen.

-Det är ju jätte bra att det är ljust ute älskling för då blir det ju aldrig mörkt och då kan man ju inte vara mörkrädd.

Nu tror jag hon sover men efter två minuter till kommer:

-Mamma tror du verkligen att drömfångaren fungerar på riktigt?

Hon är en liten tänkare min snart femåriga tös. Hon är inne i en intressant fas med många funderingar och hon är himla hemma kär just nu och trivs nära sin familj.

I övrigt har denna första del på helgen varit bra, Vi har pysslat lite här hemma men mycket lite. Peppe bytte däck på min bil och vi ska väl ta sats att tvätta och vaxa den nästa helg om vädret tillåter. Har ju lyckats med att repa den mot grannens buskar (skitsur över det och det retar mig) Fick tips från bilhandlarn att vi ska fixa bort det själva på detta vis. Det är ett jävla jobb som tar tid men i gengäld blir bilen fin och får ett bra skydd så det är bara att kavla upp ärmarna. Själv har jag gjort köttfärsbiffar med soltorkade tomater och basilika som grillades på grillen. Blev mycket gott för naturligtvis smakade jag. Det kan bli en favvorit i matlådan om 7 veckor. Sen har vi röjt lite på gården och allmänt slappat. I morgon blir en mer fixa dag i huset. Mera tvätt, fixa och röja. Sen blir det nog en prommenix för min del och jag hoppas på att hetsa ut min karl. Han behöver det. Vi hade en diskussion om att jag är orolig för att han inte rör sig utan har legat av sig de senaste 3 veckorna. Upplever att han *moffar* i sig men förmodligen gör han inte det mer än vanligt utan det är bara jag som irriterar mig på vad han äter och dricker för att jag så gärna vill ha det. Ser verkligen fram emot att börja äta. det ska bli supergott och egentligen känns det ganska nära i tid i synnerhet nu när man gjort sto 70% av soppfasen. Och det är nog därför jag är så het på att han moffar för att jag mentalt trappar upp samtidigt som jag är rent förskräckt av att börja äta men när det närmar sig ska jag mental ladda fullständigt. Nu verkar min lilla sötnos sova och det är dax att titta på Robinson.

 
 
Ingen bild

ulla

19 april 2009 19:49

Så jag blir varm i hjärtat betr Cornelia. Så mkt tankar o funderingar....härligt! Visst - jag har fyllt Ior med en massa kärlek och ett speciellt pulver som blåser bort alla otäcka tankar o fantasier till drömfångaren -där de försvinner ut i luften som ljumma varma snälla vindar runt solen.
Ha en fortsatt skön kväll-puss kram

 
Ingen bild

tiina

20 april 2009 16:20

Det är de där små samtalen med barnet som är så fantastiska. TYvärr blir det inte så mycket magdans för mig. Känns som att det var hundra år sedan jag såg er men hoppas att ni alla har det gott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 8 september 2010 20:28

Om bara två dagar har jag gjort en hel månad på det nya jobbet. Reflexion, ja att det är otroligt kul och annorlunda, hög intensitet och man kommer verkligen nära dem man jobbar med. Jättekul på alla sätt och vis även när det blir lite knöligt med at...

Av Tess - 5 september 2010 19:39

Intensivt veckoslut kantat av förkylning. I fredags var vi på bäverjakt ute i buschen, fan vet var vi var någonstans. Jodå jag vet på ett ungefär men vet inte hur jag ska förklara det mer än att vi var vid en sjö i buschen nära Torsåker. Jag och alla...

Av Tess - 1 september 2010 18:08

Hejsan hoppsan efter påtryckning på min blogg om min vardag så ska jag göra ett nytt ryck med skrivanden. I ärlighetens namn har jag haft så mycket på mitt nya jobb och då menar jag intryck, intensivitet så jag har varit så slut i huvudet så jag har ...

Av Tess - 16 augusti 2010 20:28


   Vaknade när klockan ringde i morse 05.50 och var döende trött. Har sovit som en kratta och nästan inget. Tankarna och pirret for i magen inför dagens jobbstart. Kyligt i huset då temperaturen ute gått ner avsevärt. Satte mig i soffan och tittade...

Av Tess - 15 augusti 2010 08:39

Verkligheten kommer i kapp en hur man än beteer sig. Kom på att jag var sugen på att blogga i dag, har ju pausat en tid pga orkeslöshet. Nu är frågan om jag har några läsare, kanske, kanske inte men jag skriver mest för mig själv. 1.5 månads tystnad ...

Ovido - Quiz & Flashcards