Direktlänk till inlägg 21 april 2008

Ont i Gapet

Av Tess - 21 april 2008 14:54

Så rent jäkla typiskt, jag som laddat med väska, stavar och allt och 50 min prommis hem..jaha..då får man skitont i halsen och vet inte vilket val man ska göra. IRRITERAD. Nerverna hade behövt en prommis i dag. Men jag får skita i det, vet inte om det utvecklar sig till halsfluss igen eller om det är förkylning, återstår att se. Har inte feber men känner mig inte på topp heller. Det onda sitter  mitt i gapet och inte så klockrent på mandeln, men det hinner väl vandra.


Har precis kommit tillbaka till jobb från ett argt och skrikande hembesök. Arg som en bålgeting var personen och skulle kansta ut mig så jag sa vänligt men bestämt att jag kan faktiskt kasta ut mig själv.  En mycket psyk sjuk person och även fysiskt sjuk, som egentligen behöver vård och nu funderar jag på hur jag ska lösa detta. Nåja det var länge sen någon skrek och gormade på värsta viset och bad en dra åt helvete men jag tar inte direkt åt mig för jag har gjort maxat för dem och det duger inte utan de vill ha mer. Nu ska jag jobba vidare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 8 september 2010 20:28

Om bara två dagar har jag gjort en hel månad på det nya jobbet. Reflexion, ja att det är otroligt kul och annorlunda, hög intensitet och man kommer verkligen nära dem man jobbar med. Jättekul på alla sätt och vis även när det blir lite knöligt med at...

Av Tess - 5 september 2010 19:39

Intensivt veckoslut kantat av förkylning. I fredags var vi på bäverjakt ute i buschen, fan vet var vi var någonstans. Jodå jag vet på ett ungefär men vet inte hur jag ska förklara det mer än att vi var vid en sjö i buschen nära Torsåker. Jag och alla...

Av Tess - 1 september 2010 18:08

Hejsan hoppsan efter påtryckning på min blogg om min vardag så ska jag göra ett nytt ryck med skrivanden. I ärlighetens namn har jag haft så mycket på mitt nya jobb och då menar jag intryck, intensivitet så jag har varit så slut i huvudet så jag har ...

Av Tess - 16 augusti 2010 20:28


   Vaknade när klockan ringde i morse 05.50 och var döende trött. Har sovit som en kratta och nästan inget. Tankarna och pirret for i magen inför dagens jobbstart. Kyligt i huset då temperaturen ute gått ner avsevärt. Satte mig i soffan och tittade...

Av Tess - 15 augusti 2010 08:39

Verkligheten kommer i kapp en hur man än beteer sig. Kom på att jag var sugen på att blogga i dag, har ju pausat en tid pga orkeslöshet. Nu är frågan om jag har några läsare, kanske, kanske inte men jag skriver mest för mig själv. 1.5 månads tystnad ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards