Direktlänk till inlägg 18 april 2008

Transportstäcka kvar till det är helg

Av Tess - 18 april 2008 12:41

Ja nu längtar jag verkligen hem. Denna vecka har kännts som två veckor, mycket slitsam och seg jobbmässigt (tufft tempo, trist klimat och trötta och sura miner även hos mig) och ingen tid med barnen under veckan vilket jag ska ta igen med råge i helgen. Vi har ju haft diskussioner hemma vem som egentligen bestämmer och vi bestämmer en hel del tillsammans men på det stora hela pekar alla må Mamma...jag förstår inte *ler*, Pappa bestämmer oxå lite förstås. Men på lördag ska de få bestämma hela dagen förutom att vi MÅSTE köpa springskor(gympadskor) men de är rosa som jag lagt undan så jag tror det funkar. Sen blir det väl någon lekpark eller allra helst badhuset men där får vi nog lägga in ett veto och får muta med bästa lekparken i stan eller så kanske det rentav bli ett cykeläventyr med picnic. Ska bli intressant att se vad de vill.  Peppe ska spela på lördagkvällen med storbandet på en fin fin fest så vitskjortans ska på. En privatfest i Uppsala har hyrt in bandet till dans, ja då har man pengar det må jag säga. Men tack och lov börjar de inte spela förräns kl 21 så de åker vid 18 tiden vilket innebär att vi får hela dagen tillsammans. Sen är han väl seg som tusan dagen efter men jobb är jobb.


Härom kvällen var flickorna med på magdansen, förbannar mig själv att jag inte hade kameran med. De hade precis som sin mor och de andra deltagarna höftsjalar med *slantar* på (turistvariant från Egypten) men det funkade fint. Sååå söööta när de vickade på sina rumpor och snurrade vackert. Sen var det festis, godis och pannkakor för hela slanten tills jag började se Cornelia vackla vid 19,40 tiden och då var det dax att bryta vår vår del. De skötte sig otroligt bra. De andra undrade hur jag kunde ha sååå luuuugna barn. Ja dom väljer ju sina stunder och denna var helt rätt.

 Dax att jobba vidare och har 3 timmar kvar till helg om jag väljer att ta en prommis(friskvård) sista timmen eller 4 timmar om jag är lat och inte tar en prommis....få se vad den lata åsnan väljer.

 
 
Ingen bild

ulla

19 april 2008 12:03

Ha en riktigt skön helg nu. Solen strålar!
Ja så synd du inte hade kamera med!!
Nu kan ni snart bilda familjeband: Peppe spelar arabiskt, du o tjejerna dansar - på S-vikens centrum med hatt på marken så får ni in massor av stålar att resa till Mö med. (ler)'puss kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess - 8 september 2010 20:28

Om bara två dagar har jag gjort en hel månad på det nya jobbet. Reflexion, ja att det är otroligt kul och annorlunda, hög intensitet och man kommer verkligen nära dem man jobbar med. Jättekul på alla sätt och vis även när det blir lite knöligt med at...

Av Tess - 5 september 2010 19:39

Intensivt veckoslut kantat av förkylning. I fredags var vi på bäverjakt ute i buschen, fan vet var vi var någonstans. Jodå jag vet på ett ungefär men vet inte hur jag ska förklara det mer än att vi var vid en sjö i buschen nära Torsåker. Jag och alla...

Av Tess - 1 september 2010 18:08

Hejsan hoppsan efter påtryckning på min blogg om min vardag så ska jag göra ett nytt ryck med skrivanden. I ärlighetens namn har jag haft så mycket på mitt nya jobb och då menar jag intryck, intensivitet så jag har varit så slut i huvudet så jag har ...

Av Tess - 16 augusti 2010 20:28


   Vaknade när klockan ringde i morse 05.50 och var döende trött. Har sovit som en kratta och nästan inget. Tankarna och pirret for i magen inför dagens jobbstart. Kyligt i huset då temperaturen ute gått ner avsevärt. Satte mig i soffan och tittade...

Av Tess - 15 augusti 2010 08:39

Verkligheten kommer i kapp en hur man än beteer sig. Kom på att jag var sugen på att blogga i dag, har ju pausat en tid pga orkeslöshet. Nu är frågan om jag har några läsare, kanske, kanske inte men jag skriver mest för mig själv. 1.5 månads tystnad ...

Ovido - Quiz & Flashcards